1

Citroën Dyane 6L (1979)
~ Narandžasti Zmaj ~

Ja kupio ćaletu Dijanu ... 









Evo još nekoliko fotografija Narandžastog Zmaja ... 









 

Solidan primerak ... ... Što bi se reklo, dobar ulov ... 

Naravno, ima i svojih malih mana, ali o tome ću natenane ... 

Dakle, da bi se razumeo ovaj potez koji mnogima verovatno deluje suludo i sumanuto, potrebno je da se vratimo malo u prošlost ...



Negde tamo u prvu polovinu juna 2018. godine ...




Jun 2018.

Redovni auto mog ćaleta je (bio) Reno 4 iz 1991. godine ...

Osim gradske vožnje, redovan je bio i na vikend-relacijama od Beograda do vikendice pod Kosmajem i obratno ...





Vreme je učinilo svoje, te je Reno prilično limarijski dotrajao, pogotovo kad je reč o donjem postroju ...

A ni lokalni klinci huligani ga u par navrata nisu štedeli, te je doživeo šutiranja u vrata i krila ... 



Najveći problem je, kao i kod svih Četvorki, zadnji trap, tačnije zadnje torzije i silen blokovi ...



S obzirom da je taj deo već jednom (nestručno) sređivan i krparen, postavilo se pitanje finansijske isplativosti ulaganja u Cipelića ...

A preostalo je bilo još nekih mesec dana do ponovne registracije ... Bez ozbiljnijih zahvata Reno sigurno ne bi regularno prošao tehnički pregled ...

Stoga, odlučili smo da Reno damo u oglase ...

Porodični konzilijum je većao i došao do zaključka da bi bilo dobro kupiti neki noviji auto umesto Cokulića ...

Postavilo se samo pitanje - koju marku i koji model ... Ćalac je vrlo inertan po tom pitanju, a nije imao ni neku jasniju sliku o tome šta bi konkretno želeo ...

Pukim slučajem, iako u principu redovno ne gledam temu "Citroeni na ulicama" na Citroen Forumu Srbije, nešto sam je tad listao
i naletim na link ka oglasu za jednu Dijanu na Polovnim Automobilima koji je postavio forumaš Đole Mohawk ... 

Na slikama je Dijana delovala lepo ... I tu počnem malo da razmišljam u drugom smeru ... 

  • Ćaletu treba "mali-veliki" auto ... Jednostavan za održavanje, pouzdan, a da se po potrebi u njega mogu natovariti kabaste stvari, prvenstveno zbog pomenute relacije Beograd - vikendica ... 
  • Ja već imam Spačeka, a barem 90% mehanike Spačeka i Dijane je u potpunosti kompatibilno ... Što se tiče održavanja, dosta stvari već umem i mogu sam da odradim, a za one ozbiljnije zahvate postoje pouzdani majstori, kao i pomoć forumaša sa Citroen Foruma Srbije ...   
  • Delovi se mogu lako nabaviti, a ionako već imam priličnu zalihu ... Setite se samo narandžastog Spačeka donatora organa i dezintegrisanog truljavog Amija ... 
  • Mojim roditeljima je prvi auto bila Dijana plave boje, tako da je ćaletu Dijana više nego poznat model ... 

Pre nego što nastavim sa pričom, sledi mala digresija vezana za tu pomenutu plavu Dijanu ... 

Dijana je kupljena dve godine pre mog rođenja (dakle, 1978. godine), a u trenutku kupovine u ponudi je jedino bila plava boja,
što se može i zaključiti na osnovu sledeće fotografije ...


Naredne, 1979. godine, moji roditelji su krenuli sa svojim kumovima na putešestvije po Evropi ...
Preko severnog dela Italije, južnog dela Francuske, kroz Španiju sve do Kadiza, pa trajektom u Seutu, koja se nalazi na afričkoj strani Mediterana ... 

Njih četvoro se potrpalo u Dijanu, uz dva šatora, kompletnu kampersku opremu i dovoljno stvari za, dvadeset i pet dana,
tokom kojih su imali osamnaest kamperskih noćenja i jedno pansionsko noćenje u Andori ... 





Tokom tog putovanja, iz Francuske u Španiju su prešli preko Pirineja, kroz Andoru ...
I to preko planinskog prevoja "Port d'Envalira", koji je, sa svojih 2407m nadmorske visine najviši prevoj na Pirinejima ... 







 

Geni su čudo ... Tu Dijanu sam toliko zavoleo da je moj prvi auto jednostavno morao biti ili Dijana ili Spaček ... 

Inače, moj ćalac je onaj u kariranoj košulji, a mama je sa cvetovima u kosi ... 

A evo i mene na haubi te Dijane ... ... Zima 1981/82 ...



Inače, ta plava Dijana je imala nalepljenog velikog žutog Smajlija  na vratima gepeka ...

Davno je još konstatovano na Citroen Forumu Srbije da je boja Dijane umnogome uticala na brzinu njenog truljenja ... 

Najbrže su trulile plave i žute Dijane, te su one i prve nestale sa ulica ...
Bež Dijane su bile nešto bolje sreće, dok su se najduže održale narandžaste Dijane ... 

Tako je i naša plava Dijana već 1985/86 godine morala da ode na prvi ozbiljniji limarijski tretman ... 

Tada je došlo i do promene boje, pa je Dijana postala bela ... 



Eto mene u široko rasprostranjenim plastičnim jugoplastikinim sandalama ... 

I na kraju ovog vremeplova, evo dve slike ispred vikendice ...





Pored mene, na fotografijama je moj drugar sa sela i njegova sestra ...
On je nažalost tragično nastradao nakon onih velikih poplava, radeći u Kolubari prekovremeno i pod pritiskom, na odavno rashodovanim mašinama,
jer je regularna mašinerija bila poplavljena i neupotrebljiva ... Za sobom je ostavio ženu i troje dece ... 

A što se Dijane tiče, ona je nažalost prodata tokom krize početkom devedesetih, jer su delovi postali deficitarni, a limarija je ponovo bila zrela za remont ...
Koliko se sećam, Dijanu je kupio neki lik iz Šapca ...

Nakon Dijane usledili su Jugić i Stojadin, ali Dijanu nikada nisam prežalio, te je ona, kao i sećanje na to mnogo lepše vreme,
apsolutni razlog moje ljubavi prema starim Citroenima ...


Elem, da se vratim na glavnu temu ...

Link ka oglasu za Dijanu snimim i sačuvam da bih još malo razmislio o svemu ... K'o velim, nek' utisci prenoće ...

Sutradan prepodne, na poslu uzmem da ponovo bacim pogled na Dijanu, kad ono - cvrc ... Nema više oglasa ... 

Srećom, sačuvah link, pa uz pomoć "Google Cache" izvukoh potrebne podatke ... Fotografije i telefon vlasnika ...

Nazovem vlasnika da proverim da li je Dijana u međuvremenu prodata ...
Nije prodata, registracija je istekla, a garažirana je i nalazi se u Ulici Vojvode Stepe ...
S obzirom da sam to veče treb'o da sa posla odem do Jajinaca, odmah se dogovorim da u prolazu pogledam Dijanu ... 

Evo fotografija sa oglasa koje sam sačuvao ...
Dobro sam ih izanalizirao pre nego što sam otišao da Dijanu pogledam uživo ... 









I još četiri fotke ...










Od vlasnika sam dobio sledeće informacije:

  • Dijana je dugo u porodici ... Kupio ju je i dugo je vozio njegov otac, koji sad provodi penzionerske dane mahom u zavičaju, u Svrljigu ... 
  • Kad je došlo vreme za sređivanje, njegov otac je sređivanje Dijane poverio, po njegovim rečima, "nekom dunđeru iz Niške Banje" ... Odmah sam ukapirao da je reč o Dekiju Banjcu, koji je poznat po štancovanju dvobojnih Spačeka sa suludim kombinacijama boja ... 
  • Iako na prvi pogled ne izgleda tako, najlošiji detalj na Dijani je - kvalitet boje ... Vidi se da je Deki Banjac koristio neku treš boju ... 
  • Takođe, levo zadnje krilo je plastično, a priprema nije dobro obavljena, tako da tu boja puca ...
  • Zbog njihovog nezadovoljstva, nakon Dekija Banjca Dijanu sređuje Bane iz Batajnice i tu Dijana između ostalog dobija novu šasiju, prepoznatljivu po nafarbanim velikim crvenim ševronima na njoj ... 
  • Davor sređuje motor ... Menja karike i štošta još pride ... Takođe, menja i puž volana (kojeg je vlasnik nazvao "kornjača volana") ... 
  • Karburator je pre par godina sređivan kod Bate (Karburator servis Eco Motors, Ulica Radojke Lakić), kod kojeg i ja održavam karburatore na Spačeku i GS-u ... 


Sa vlasnikom sam se našao ispred ulaza u garažu gde se Dijana nalazi ...
On je otvorio garažu i izgurao Dijanu napolje, tako da sam otpočeo detaljan pregled ...


Uživo Dijana deluje utegnuto:

  • Prava je kao strela, a na Dijani se inače odmah lako uočavaju prvi znaci skljokanosti ... 
  • Enterijer je čist, uredan, očuvan ... 
  • Sedišta kvalitetno tapacirana ... 
  • Četiri dobre Toyo gume ... 
  • Motor radi veoma dobro i ima lep zvuk, uprkos tome što je karburator potpuno raštelovan ... 
  • Brojevi na motoru, na pločici i u saobraćajnoj se poklapaju ... 
  • Menjač lepo radi ... Brzine se glatko šaltaju ... 
  • Kvačilo mekano ... 


I naravno, ono što je meni najvažnije: Šasija nova i postojana, a limarija u veoma dobrom stanju, bez znakova korozije i truleži,
čak i na onim delovima koji su poznati kao slabe tačke kod Dijane (na primer - šarka petih vrata) ...


U odnosu na fotografije sa oglasa, razlike su sledeće:

  • Promenjena je registracija ... Umesto BG-812-NW sada je BG-1019-TM ... Dakle, Dijana je već jednom ranije bila izvesno vreme neregistrovana, što ukazuje na neredovnu vožnju ...
  • Pukotina na šoferšajbni u ravni vozačevih očiju ... ... Vlasnik je objasnio da je šoferšajbnu strefio kamičak prilikom jedne od poslednjih vožnji, pred istek registracije u septembru prošle godine, nakon čega Dijana više nije registrovana niti vožena ...
  • Ramovi za tablice više nisu "Citroen Klub Srbije 2004-2014" (ti ramovi inače pokazuju da fotke sa oglasa nisu isuviše bajate), već su sad klot ramovi, bez ikakvih obeležja ...
  • Poskidani tapaciri sa unutrašnjosti zadnjih krila, gepeka i oko trećih bočnih prozora ... Ovo mi je čak i koristilo, jer sam mogao da vidim pravo stanje limarije na kritičnim mestima kao što su unutrašnje strane zadnjih krila i pod gepeka ...
  • Umesto originalnog čepa rezervoara sa ključem, tu je sad onaj najobičniji univerzalni čep koji se samo natakne ... ... Vlasnik je objasnio da je tokom prošle godine, kad je Dijanu bio parkirao napolju, ista bila meta huligana, te su joj uvrtali i slomili spoljni retrovizor i iščupali čep rezervoara ... ... Retrovizor je i dalje taj slomljeni, sada ne baš stručno zalepljen silikonom ... Takođe, na njemu je obično ogledalo koje ne umanjuje, jer je originalno ogledalo polomljeno ...
  • Skinuta navlaka sa volana ...
  • Felne pokazuju znake rđe koja probija kroz belu boju ...


Sve drugo je onakvo kakvo je prikazano na fotografijama u oglasu ...

Tokom pregleda Dijane konstatovao sam da gubi kočionu tečnost, odnosno LHM ...
Razbucao se središnji deo poklopca čantare za LHM koja se nalazi na glavnom kočionom cilindru, pa kad se stisne kočnica,
na tom mestu bljucka kočionu tečnost napolje ...

Takođe, ne rade štopaljke ... I jedan zadnji doboš je malo mastan ...

Sve u svemu, kao što sam već rekao, solidan primerak ... Što bi se reklo, dobar ulov ... 

Podsetiću još jednom na zaključak porodičnog većanja ...


Porodični konzilijum je većao i došao do zaključka da bi bilo dobro kupiti neki noviji auto umesto Cokulića ...


 

Zbog argumenata koje sam već naveo, meni je sad Dijana delovala kao sasvim logičan i dobar izbor ...

U prvi mah sam mislio da je kupim bez ikakve najave i da je predam ćaletu kao poklon iznenađenje ...
Međutim, nakon konsultacija sa sestrom, odlučili smo da prvo porazgovaramo sa roditeljima, da vidimo da li njima ova opcija uopšte dolazi u obzir ...

S obzirom da ćale nije imao ništa protiv, već je šta više, delovao prilično zainteresovano, odlučih se na kupovinu ... 

Dakle, umesto Renoa 4 iz 1991. godine, ćaletu se smeši Dijana iz 1979. godine ... 

Sa vlasnikom sam veoma lako došao do dogovora oko cene, uz jedan uslov - da pre kupovine sredi tri stavke bez kojih Dijana ne bi mogla biti registrovana:

●     Da zameni naprslu šoferku
●     Da zameni razbucanu čantaru za kočionu tečnost
●     Da sredi štop svetla

Nakon par dana vlasnik se javio da su te stvari obavljene ... 

I tako je u sredu, 13. juna, izvršena kupo-prodaja, a moj ćale je postao ponosni vlasnik Narandžastog Zmaja ... 



~ nastavak ~

<< 1 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24