Dođe
vreme i za meni omiljene radove ... Igranje sa strujnim instalacijama
...

Za početak, skidanje maske oko komandne table i detaljan pregled stanja
... 

Vide se tragovi neredovnog održavanja higijene ... 

Posebna pažnja je usmerena na stanje duplog lima gde se nalaze makaze
mehanizma brisača ... 

Karijes na gornjoj šestici desno, stara plomba na kutnjaku sa donje leve
strane, na par mesta upaljene desni ... 

Zatečeno stanje me nije (isuviše) zateklo ... 

Usledilo je detaljno čišćenje naslaga kamenca ... 
Šalu na stranu, sad sledi jedan udarac štanglom po glavi za limara
... 
Jasno je da je kod svih modela A Serije taj deo limarije ispod
šoferšajbne kritičan ... 
Ovde je
limar udario novi lim i to je sasvim u redu, ali je ispod tog lima
ostavio restlove stare, trule limarije ... 
Elem, evo gomilice truleži, ljuspica korozije i stare boje, zarđalih
patrljaka starog lima i kojekakvog drugog đubreta
koje sam
uspeo da izvadim iz tog prostora između dva lima ... 

Bogami, izvadio sam i nekoliko starih plombi ... 

Ovo mogu da tretiram kao povraćaj PDV-a ... 
Naravno, nakon čišćenja, u taj prostor između dva lima sam naprdeo boje
onoliko koliko je sprej mogao da dobaci ... 
Za to vreme Goca je čistila štroku sa poklopaca od osigurača ... 

Dijana je imala samo jednu kutiju sa osiguračima, a dva dodatna "Seima"
poklopca su naravno nabavljena u Ami Dućanu ... 

Usledilo je kupusanje ... 

Kome su na gornjoj fotografiji za oko prvo zapale gole grudi na
novinama, pravi je trenutak da se privremeno prešalta na sajtove sa
nekim drugim sadržajima ... 
Elem, tokom probnih vožnji primetio sam da su brisači prilično traljavo
radili i to samo pri većim obrtajima ... 
Ako je
Dijana radila samo na ler gasu, nisu ni hteli da se pokrenu ... 
Da bih rešio taj problem, primenio sam dobro poznati majstorski
algoritam ... 

Naravno, motor brisača je, kako sa spoljne strane, tako i iznutra, bio
prekriven odvratnom masnom štrokom ... 
A osovina
i svi zglobovi na makazama mehanizma za brisače su takođe od stajanja
zapekli ... 

Usledilo je čišćenje štroke nitro razređivačem, potom nemilosrdno
zaprašivanje čuvenim WD40,
a nakon
toga i Würth-ovom univerzalnom masti u spreju ... 

Ubrzo je motor počeo glatko i tiho da se vrti, a brisači da ravnomerno
rade ... 
A što se mene tiče, narednih par dana sam na poslu vonjao kao da sam
koristio ovaj parfem ... 

U planu
je bilo postavljanje sledeće dodatne opreme u Dijanu ...
● Rikverc svetlo
●
Priključak
za upaljač
●
Ablend
●
Električna prskalica za šoferšajbnu
●
Ventilatori za grejanje
●
Osvetljenje
gepeka
●
Odmagljivači
zadnjeg stakla
●
Treće štop svetlo
●
Zujalica za zaboravljena upaljena svetla
●
Osvetljenje haube
●
"Alarm" |
Naravno, svi ti potrošači će ići preko osigurača, kao i postojeći
potrošači koji nisu bili pokriveni osiguračima (poput srednjih i dugih
svetala, trube i slično) ... 
Releji za
srednja i duga svetla su već, zahvaljujući Stefanu, bili ugrađeni,
a pre
sprovođenja preostalih novih instalacija važno je prvo proveriti
postojeće instalacije ... 
Naime, tokom probnih vožnji, primetio sam da indikator za migavce,
odnosno zelena lampica na instrument tabli, uopšte ne radi kad se upale
migavci ...
Naravno,
tada sam mislio da je sijalica jednostavno crkla i da je treba zameniti
...
Međutim, sijalica je bila ispravna ... Proverio sam i postojeće
instalacije, te zaključio da su one u redu i da nigde nije došlo do
prekida ... 

Onda sam ukačio u čemu je kvaka ... 
U Dijanu
je, iza osovine volana, bio ugrađen neki čudan automat za migavce koji
je podržavao režim za sva četiri upaljena migavca,
ali izlaz
za signalnu lampicu ili nije funkcionisao ili taj izlaz nije uopšte bio
predviđen za signalnu lampicu,
jer su
oznake i brojke na automatu bile nestandardne ... 
Crna, četvrtasta kutijica na donjoj slici je taj pomenuti čudni automat,
a onaj srebrni bojlerčić iznad njega je stari dobri "Rudi Čajavec"
automat za migavce,
kojeg sam
takođe doneo iz Ami Dućana ... 

Kompletnu instalaciju za migavce sam prespojio na "Rudi Čajavec", koji
je takođe podržavao režim za sva četiri upaljena migavca ... 
Naravno,
zelena signalna lampica na instrument tabli je odmah proradila ...

Pored
onog nosača za prekidače i lampice iz Ami Dućana, kojeg smo već
pripremili, bilo je potrebno napraviti još jedan nosač
za još
neke dodatne prekidače i kontrolne lampice koje su bile u planu
... 
Stoga,
opet sam se malo bavio limarskim zanatom ... 


A na raskupusanoj strujnoj instalaciji su polako počeli da se pojavljuju
neki novi kablovi i priključci ... 

Da bi se na postojeću instalaciju za farove dodala mogućnost
ablendovanja bilo je potrebno precvikati postojeću instalaciju za duga
svetla,
te u
paraleli sa njom dodati još jednu žicu koja će preko "klik-klak" tastera
takođe biti povezana na ostatak instalacije za duga svetla ... 
Takođe, da bi se ugradila zujalica koja će upozoravati na zaboravljena
upaljena svetla, potrebno je izgranati postojeću instalaciju za
poziciona svetla,
te jednu
njenu granu dovesti na relej preko kojeg će se paliti zujalica u
trenutku kad se isključi kontakt ... 

Ne bih li malo ispravio leđa, privremeno sam se prebacio na neke
jednostavnije posliće ... 
Kao što sam već u par navrata spomenuo, na Dijani se umesto originalnog
poklopca od rezervoara nalazio onaj univerzalni buvljačni čep
koji se
samo natačinje, jer su prethodnom vlasniku huligani otkinuli originalni
poklopac istovremeno kad su razvalili i spoljašnji retrovizor ...


A ovaj univerzalni plastični čep nekako baš ne paše Narandžastom Zmaju
... 

Stoga je iz Ami Dućana dopremljeno nekoliko originalnih Citroenovih
poklopaca rezervoara ...

Eh, prokleta mogućnost izbora ... Kojeg od ovih čepova odabrati za
Dijanče? 

U ovom slučaju odgovor je jednostavan ... Onog koji ima ključ ...

Naime, pre četiri godine, prilikom raspremanja garaže nakon završenih
radova na Žutoj Streli, sve ključeve, uključujući rezervne ključeve od
Žute Strele,
rezervne
ključeve od Lesija, sve druge ključeve od neiskorišćenih brava i
poklopaca, kao i nekoliko Citroën privezaka, sakupio sam na jedno mesto,
stavio u
jednu staru kutiju od Cedevite i sklonio na sigurno, da se ne izgubi
... 
Naravno, kako to obično biva, sada nikako nisam uspeo da nađem tu kutiju
od Cedevite, niti mogu da se setim gde sam je skembao ... 
Stoga,
sad sam imao samo ključ od poklopca rezervoara kojeg sam naknadno
nabavio ... 
Ako neko negde slučajno primeti ovakvu kutiju od Cedevite prepunu
ključeva, neka mi javi ... 

Pre
stavljanja odabranog poklopca, bilo je potrebno malo podmazati i
razraditi mehanizam za zaključavanje ... Naravno, WD40 opet u akciji
... 

I evo kako čep lepo čuči ...



Usledilo je montiranje kupe lampe ... 
Staklo na
postojećoj kupe lampi je bilo polupano, a prekidač nije baš najbolje
funkcionisao,
tako da
je veoma dobra polovna kupe lampa nabavljena kod Davora ... 


●
●
●
●
●