12

Dođe vreme i za meni omiljene radove ... Igranje sa strujnim instalacijama ... 

Za početak, skidanje maske oko komandne table i detaljan pregled stanja ... 



Vide se tragovi neredovnog održavanja higijene ... 



Posebna pažnja je usmerena na stanje duplog lima gde se nalaze makaze mehanizma brisača ... 



Karijes na gornjoj šestici desno, stara plomba na kutnjaku sa donje leve strane, na par mesta upaljene desni ... 



Zatečeno stanje me nije (isuviše) zateklo ... 



Usledilo je detaljno čišćenje naslaga kamenca ...

Šalu na stranu, sad sledi jedan udarac štanglom po glavi za limara ... 

Jasno je da je kod svih modela A Serije taj deo limarije ispod šoferšajbne kritičan ... 

Ovde je limar udario novi lim i to je sasvim u redu, ali je ispod tog lima ostavio restlove stare, trule limarije ... 

Elem, evo gomilice truleži, ljuspica korozije i stare boje, zarđalih patrljaka starog lima i kojekakvog drugog đubreta
koje sam uspeo da izvadim iz tog prostora između dva lima ... 



Bogami, izvadio sam i nekoliko starih plombi ... 



Ovo mogu da tretiram kao povraćaj PDV-a ... 

Naravno, nakon čišćenja, u taj prostor između dva lima sam naprdeo boje onoliko koliko je sprej mogao da dobaci ... 

Za to vreme Goca je čistila štroku sa poklopaca od osigurača ... 



Dijana je imala samo jednu kutiju sa osiguračima, a dva dodatna "Seima" poklopca su naravno nabavljena u Ami Dućanu ... 



Usledilo je kupusanje ... 



Kome su na gornjoj fotografiji za oko prvo zapale gole grudi na novinama, pravi je trenutak da se privremeno prešalta na sajtove sa nekim drugim sadržajima ... 

Elem, tokom probnih vožnji primetio sam da su brisači prilično traljavo radili i to samo pri većim obrtajima ... 

Ako je Dijana radila samo na ler gasu, nisu ni hteli da se pokrenu ... 

Da bih rešio taj problem, primenio sam dobro poznati majstorski algoritam ... 



Naravno, motor brisača je, kako sa spoljne strane, tako i iznutra, bio prekriven odvratnom masnom štrokom ... 

A osovina i svi zglobovi na makazama mehanizma za brisače su takođe od stajanja zapekli ... 



Usledilo je čišćenje štroke nitro razređivačem, potom nemilosrdno zaprašivanje čuvenim WD40,
a nakon toga i Würth-ovom univerzalnom masti u spreju ... 



Ubrzo je motor počeo glatko i tiho da se vrti, a brisači da ravnomerno rade ... 

A što se mene tiče, narednih par dana sam na poslu vonjao kao da sam koristio ovaj parfem ... 



U planu je bilo postavljanje sledeće dodatne opreme u Dijanu ...

●     Rikverc svetlo
     Priključak za upaljač
     Ablend
●     Električna prskalica za šoferšajbnu
     Ventilatori za grejanje
     Osvetljenje gepeka
     Odmagljivači zadnjeg stakla
●     Treće štop svetlo
    Zujalica za zaboravljena upaljena svetla
●     Osvetljenje haube
●     "Alarm"

Naravno, svi ti potrošači će ići preko osigurača, kao i postojeći potrošači koji nisu bili pokriveni osiguračima (poput srednjih i dugih svetala, trube i slično) ... 

Releji za srednja i duga svetla su već, zahvaljujući Stefanu, bili ugrađeni,
a pre sprovođenja preostalih novih instalacija važno je prvo proveriti postojeće instalacije ... 

Naime, tokom probnih vožnji, primetio sam da indikator za migavce, odnosno zelena lampica na instrument tabli, uopšte ne radi kad se upale migavci ...
Naravno, tada sam mislio da je sijalica jednostavno crkla i da je treba zameniti ...

Međutim, sijalica je bila ispravna ... Proverio sam i postojeće instalacije, te zaključio da su one u redu i da nigde nije došlo do prekida ... 



Onda sam ukačio u čemu je kvaka ... 

U Dijanu je, iza osovine volana, bio ugrađen neki čudan automat za migavce koji je podržavao režim za sva četiri upaljena migavca,
ali izlaz za signalnu lampicu ili nije funkcionisao ili taj izlaz nije uopšte bio predviđen za signalnu lampicu,
jer su oznake i brojke na automatu bile nestandardne ... 

Crna, četvrtasta kutijica na donjoj slici je taj pomenuti čudni automat, a onaj srebrni bojlerčić iznad njega je stari dobri "Rudi Čajavec" automat za migavce,
kojeg sam takođe doneo iz Ami Dućana ... 



Kompletnu instalaciju za migavce sam prespojio na "Rudi Čajavec", koji je takođe podržavao režim za sva četiri upaljena migavca ... 
Naravno, zelena signalna lampica na instrument tabli je odmah proradila ... 

Pored onog nosača za prekidače i lampice iz Ami Dućana, kojeg smo već pripremili, bilo je potrebno napraviti još jedan nosač
za još neke dodatne prekidače i kontrolne lampice koje su bile u planu ... 

Stoga, opet sam se malo bavio limarskim zanatom ... 





A na raskupusanoj strujnoj instalaciji su polako počeli da se pojavljuju neki novi kablovi i priključci ... 



Da bi se na postojeću instalaciju za farove dodala mogućnost ablendovanja bilo je potrebno precvikati postojeću instalaciju za duga svetla,
te u paraleli sa njom dodati još jednu žicu koja će preko "klik-klak" tastera takođe biti povezana na ostatak instalacije za duga svetla ... 

Takođe, da bi se ugradila zujalica koja će upozoravati na zaboravljena upaljena svetla, potrebno je izgranati postojeću instalaciju za poziciona svetla,
te jednu njenu granu dovesti na relej preko kojeg će se paliti zujalica u trenutku kad se isključi kontakt ... 



Ne bih li malo ispravio leđa, privremeno sam se prebacio na neke jednostavnije posliće ... 

Kao što sam već u par navrata spomenuo, na Dijani se umesto originalnog poklopca od rezervoara nalazio onaj univerzalni buvljačni čep
koji se samo natačinje, jer su prethodnom vlasniku huligani otkinuli originalni poklopac istovremeno kad su razvalili i spoljašnji retrovizor ... 



A ovaj univerzalni plastični čep nekako baš ne paše Narandžastom Zmaju ... 



Stoga je iz Ami Dućana dopremljeno nekoliko originalnih Citroenovih poklopaca rezervoara ... 

Eh, prokleta mogućnost izbora ... Kojeg od ovih čepova odabrati za Dijanče? 



U ovom slučaju odgovor je jednostavan ... Onog koji ima ključ ... 

Naime, pre četiri godine, prilikom raspremanja garaže nakon završenih radova na Žutoj Streli, sve ključeve, uključujući rezervne ključeve od Žute Strele,
rezervne ključeve od Lesija, sve druge ključeve od neiskorišćenih brava i poklopaca, kao i nekoliko Citroën privezaka, sakupio sam na jedno mesto,
stavio u jednu staru kutiju od Cedevite i sklonio na sigurno, da se ne izgubi ... 

Naravno, kako to obično biva, sada nikako nisam uspeo da nađem tu kutiju od Cedevite, niti mogu da se setim gde sam je skembao ... 

Stoga, sad sam imao samo ključ od poklopca rezervoara kojeg sam naknadno nabavio ... 

Ako neko negde slučajno primeti ovakvu kutiju od Cedevite prepunu ključeva, neka mi javi ... 



Pre stavljanja odabranog poklopca, bilo je potrebno malo podmazati i razraditi mehanizam za zaključavanje ... Naravno, WD40 opet u akciji ... 



I evo kako čep lepo čuči ... 





Usledilo je montiranje kupe lampe ... 

Staklo na postojećoj kupe lampi je bilo polupano, a prekidač nije baš najbolje funkcionisao,
tako da je veoma dobra polovna kupe lampa nabavljena kod Davora ... 







~ nastavak ~

<< 12 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24