Septembar
2018.
Jesenja
idila, a Narandžasti Zmaj i Žuta Strela su se i zvanično upoznali
...


Kako i priliči ovoj temi, Dijana je ipak u prvom planu ... 
Inače,
Dijana je dobila nove, većini forumaša dobro poznate ramove za tablice
... 


Veliko hvala Marku na ovim ramovima za tablice ...

Slučajnost ili ne, ali evo koja je registracija upotrebljena kao primer
na uputstvu za montažu ramova ... 
Eh, što
bi bilo dobro kad bi Dijana zaista imala ovu registraciju ... 
● ● ● ●
●
Otkako je
otišla u penziju, moja mama je pronašla novi hobi u
štrikanju/heklanju/kukičanju, odnosno pravljenju simpatičnih lutkica
i
svakakvih drugih stvari od krpica, vunice, pamuka i svega drugog šta joj
padne pod ruku ... 
Svoje zanimljive kreacije je nazvala "Krparci" ... 
Naravno, napravila je i Narandžastog Zmaja ... 





S obzirom da je, za razliku od mene, ona aktivna na Fejsbuku, njeni
radovi se mogu videti klikom na logo za Krparce ... 
● ● ● ●
●
Oktobar
2018.
Evo, da
započnem sledeću stranicu ovog dnevnika ... 
Ćale je sa Narandžastim Zmajem do sada prešao nekih 2300
kilometara ... 
Tokom septembra i oktobra krenuo je da se žali da kvačilo počinje da
trza i cima kad se Dijana zagreje nakon izvesnog vremena vožnje
... 
Na primer, prvih četrdesetak kilometara sve funkcioniše kako treba, a
potom počinje trzanje,
naročito
pri kreni-stani vožnji od semafora do semafora ... 
U početku sam mislio da se od toplote otrombolji sajla kvačila, pa sam
je malo dotezao i pratio ponašanje, ali nije to uzrok ... 
Kvačilo
ne proklizava, ali je definitivno neki problem u tom sistemu ... 
S obzirom da ionako kreće sezona kiša, a još uvek nisam rešio preostali
problem sa ulaskom vode kroz šoferšajbnu,
odlučih
da Dijanu tokom poslednje nedelje oktobra oteram kod Davora ... 
I tako sam jednog dana krenuo na posao Narandžastim Zmajem, ne bih li ga
ostavio kod Davora ... 
Tokom te
vožnje primetio sam još dve stvari ...
●
Dijana dobro koči, ali mi je papučica kočnice nekako njanjava ...

● Štopaljke
(opet) ne rade ... 
Ali, da krenemo redom ... 
Dakle,
prvo da proverimo kvačilo koje trza kad se zagreje ... 
Davor je izvadio motor, rasklopio set kvačila i odmah me obavestio da je
set kvačila budžen ... 
Naime, lamela je sa jedne strane gotovo skroz izlizana, dok je sa druge
strane zalepljen neodgovarajući, predebeli sloj materijala ... 
To je naravno poremetilo ceo sistem ... 
Da bi sve
stajalo na odgovarajućem odstojanju, odnosno da bi korpa mogla
(prividno) normalno da razdvaja,
ubačene
su tanke metalne pločice da održavaju rastojanje ... 
Logično, usled cele te budževine i površina same korpe se neravnomerno
potrošila ... 

Evo, šaljem jedan prijateljski pozdrav majstoru koji je sklopio
sklepao ovo kvačilo ... 
Naravno, Davor je odmah montirao novi set kvačila - korpu, lamelu i
druk-lager ...

Problem
sa kvačilom rešen ... 
Hajde sada da se posvetimo šoferšajbni ... 
Pre toga, podsetiću na svoje pisanje sa početka ove teme ...
Sa
vlasnikom sam veoma lako došao do dogovora oko cene,
uz
jedan uslov - da pre kupovine sredi tri stavke bez kojih
Dijana ne bi mogla biti registrovana ...
●
Da zameni naprslu šoferku
●
Da zameni razbucanu čantaru za
kočionu tečnost
●
Da sredi štop svetla
Nakon par dana vlasnik se javio da su te stvari obavljene
...
|
Ovde ću samo da dodatno pojasnim dogovor koji smo imali ...
Dakle, on
je prodavao neregistrovanu Dijanu u viđenom stanju i dogovorili smo se
oko cene za to stanje ... 
S obzirom da nisam želeo da neregistrovanu Dijanu preuzmem i vozim sa
navedena tri problema, jer nisam vlasnik iste,
a u
takvom stanju ne bi odmah mogla da prođe tehnički pregled, sa vlasnikom
sam se dogovorio da on odveze Dijanu kod nekog majstora
i da reši
ta tri problema, pri čemu ću ja ukupnu cenu svih tih intervencija doplatiti
na ugovorenu cenu Dijane u viđenom stanju ...
Stoga,
pare nisu bile problem ... 
Skontao sam ja da je prethodni vlasnik pomalo duduk za mehaniku, jer mi
je, prilikom opisivanja šta je ranije menjano na Dijani,
rekao i
da je zamenjena "kornjača volana", ali k'o velim, ovo valjda može da se
odradi kako treba ... 
Dakle, kad sam skontao da u Dijanu odnekuda ulazi voda spreda, nakon
izvršenih analiza, u ovoj temi sam napisao sledeće ...
U
subotu smo se Goca i ja bacili na rešavanje drugog problema -
prodor vode u kabinu ...
Goca je uzela crevo za
zalivanje bašte i usmerila jaki mlaz u šoferšajbnu i u lim
ispod šoferke, dok sam ja izvodio vratolomije i egzibicije u
unutrašnjosti Dijane trudeći se da lociram mesto gde voda
prodire u kabinu ...
I locirali smo mesto
...
I to ne jedno, već tri mesta ...
Mesto br. 1: Pored otvora u koji se šnira šarka od haube
nalazi se još jedan otvor bliže samoj limariji kroz koji
voda direktno prodire u dupli lim ispod šoferke gde se
nalazi mehanizam brisača ... Deluje mi da je taj otvor
nastao tako što je neko, prilikom montaže haube, umesto da
ukosnicu kojom se pričvršćuje hauba ugura u za to predviđeni
otvor, istu svom silinom nabio pored otvora napravivši
sasvim pravilnu, okruglu rupu u gitu i limu ...
Mesto br. 2: U
manjoj količini voda prolazi između same šoferšajbne i
njenog kedera, sa donje strane, bukvalno ispred vozačevog
nosa ... S obzirom da je vlasnik tvrdio da šoferšajbna
nije propuštala vodu, pretpostavljam da je ovaj problem
nastao nakon zamene šoferšajbne ... Sećate se da je jedan
od uslova da bih kupio Dijanu bio taj da vlasnik zameni
šoferšajbnu koja je imala pukotinu baš ispred vozačevih
očiju ... Kanda nova šoferšajbna ili nije baš najsrećnije
montirana ili ne paše baš najbolje na stari keder ...
Mesto br. 3: Voda koja se skuplja u kadici ispod haube se
pomoću odvodnih creva izbacuje napolje preko unutrašnjosti
prednjih krila ... U slučaju da je protok vode baš veliki,
voda počinje da ulazi u kabinu na mestu gde je nožna pumpica
za pranje vetrobrana pričvršćena za pod ...
Mesto br. 1 i mesto br. 3 smo
mogli odmah da saniramo ...
A što se
Mesta br. 2 tiče, to će biti rešavano nekom drugom prilikom
...
|
I eto,
došlo je vreme za tu drugu priliku ... Kod Davora je skinuta šoferšajbna
... 

I evo iznenađenja ... 

Pa dobro, bre ...
... zar nije prilikom zamene šoferšajbne ...
... ova rupica mogla da se zakrpi ...
...
... pa da
se tek nakon toga stavi druga šoferka ...
... i da se vrati keder nazad ...
... ili barem da se obavesti novi vlasnik ...
...
... da
postoji problematično mesto ...
... te da li želi da se to mesto sanira o istom trošku ...
...
... kad
već novi vlasnik plaća za taj zahvat ...
...
Ne ulazim u to da li je majstor koji je menjao šoferku preneo prethodnom
vlasniku da postoji ovaj problem ili ne,
ali je u
pomenutoj situaciji definitivno neko oboleo od kurcobolje, a kao što
znamo, to je jedna od veoma nezgodnih polnih bolesti ... 
U svakom slučaju, uz malo gita, farbe i dodatne zaštite, problemčić je
saniran, te je šoferšajbna vraćena na mesto ...

Problemi
sa kvačilom i šoferšajbnom rešeni ... 
Idemo sada na problem(čić) sa kočnicom ... 
Kao što sam već pomenuo, pre preuzimanja Dijane primetio sam da LHM
obilato curi na raskantanoj čantari za kočionu tečnost,
koja je
nataknuta sa gornje strane kočionog cilindra ... 
To je
takođe sređeno kad je prethodni vlasnik oterao Dijanu kod majstora da se
zameni šoferka ... 
Sada sam primetio da je papučica kočnice malo njanjava, a sam kočioni
cilindar opet malo masnjikav
(iako sam
bio siguran da sam ga, po preuzimanju Dijane, dobro očistio od LHM-a)
... 
Dok sam radio na zaštiti patosa u Dijani, napisao sam i ovo ...
Pogled
na patos ... 

Iako na prvi pogled deluje da je gornju stranu prednjeg dela
šasije (tamo gde su nafarbani crveni ševroni)
napala
korozija, što je i mene na trenutak štrecnulo kad sam podigao
patosnice,
zapravo
uopšte nije reč o koroziji ... 
Šasija je prefarbana braon bojom, a taj prednji deo šasije
je bio prekriven nekom masnom,
ljigavom
tekućinom (bemliga šta je u pitanju) koja je razorila farbu
na šasiji,
tako
da se farba sva smežurala i potklobučila ...

Da li je moguće da, na primer, LHM to napravi sa masnom
farbom?
U svakom slučaju, tu potklobučenu, raspadnutu farbu sam veoma
lako skinuo špahtlom,
a
ispod nje je ostao ogoljen lim ... 

|
I koji je zaključak?
To je sve bila posledica LHM-a ...

A glavni kočioni cilindar je i dalje pomalo puštao LHM, jer su gumice
bile u prilično lošem stanju ... 
Curkanje LHM-a se nije moglo tako lako primetiti, jer je LHM najviše
curkao u korenu glavnog kočionog cilindra,
te ulazio
u prostor između dva lima pedal-patosa i slivao se na prikazani prednji
gornji deo šasije ... 
Otud ta
potklobučena farba ... 

Na slici se vide stare, izvađene gumice ... Davor je zamenio sve gumice
na glavnom kočionom cilindru ...

Pa dobro, bre ...
... zar nisu prilikom zamene čantare od kočione tečnosti ...
... mogle da se zamene i gumice
na
glavnom kočionom cilindru ...
... pa da se tek nakon toga stavi druga čantara ...
... ili barem da se obavesti novi vlasnik ...
...
... da
postoji problematično mesto ...
... te da li želi da se to mesto sanira o istom trošku ...
...
... kad
već novi vlasnik plaća za taj zahvat ...
...
Evo kako sada, nakon svih intervencija izgleda glavni kočioni cilindar
... 

Sve u svemu, sad Narandžasti Zmaj definitivno koči kao zmaj ...

Problemi
sa kvačilom, šoferšajbnom i kočnicama rešeni ... 
Sad da vidimo zašto štopaljke (opet) ne rade ... 
Prvi put štopaljke nisu radile jer je crk'o prekidač kod papučice
kočnice koji treba da uključi štop svetla kad se stisne papučica
... 
A sada, gle čuda, štopaljke nisu radile jer je crk'o prekidač kod
papučice kočnice koji treba da uključi štop svetla kad se stisne
papučica ... 
Evo iznemoglog, crknutog prekidača ... 

Davor je naravno stavio novi prekidač i štop svetla opet sijaju bez
problema ...

Dakle, da
rezimiram još jedanput ... 
Sa
vlasnikom sam veoma lako došao do dogovora oko cene,
uz
jedan uslov - da pre kupovine sredi tri stavke bez kojih
Dijana ne bi mogla biti registrovana ...
●
Da zameni naprslu šoferku
●
Da zameni razbucanu čantaru za
kočionu tečnost
●
Da sredi štop svetla
Nakon par dana vlasnik se javio da su te stvari obavljene
...
|
I šta se može zaključiti iz ovoga ... 
Različiti su aršini, odnosno različiti ljudi imaju različita shvatanja o
tome šta znači kvalitetno urađen posao ... 
Naravno, definitivno je u ovoj situaciji postojala i doza kurcobolje ili
kod samog prethodnog vlasnika ili kod majstora koji je radio te poslove,
ali nije
na meni da presuđujem sa čije strane je potekla ... 
Možda je majstor prethodnom vlasniku rekao da postoji rupa ispod kedera
i pitao ga šta da uradi po tom pitanju,
a da je
prethodni vlasnik odlučio da oboli od kurcobolje, pa mu je rekao da samo
vrati šoferku nazad ...
Možda je majstor samo video rupu, te je, ne želeći da se dodatno cima i
maltretira, odlučio da oboli od kurcobolje,
pa nije
ni prijavio problem(čić) prethodnom vlasniku, već je samo vratio šoferku
nazad ...
Indikativno je da je slična situacija bila i sa glavnim kočionim
cilindrom ... 
Za crkavanje prekidača za štop svetla ne mogu ništa da komentarišem, jer
zamor električnih komponenti može da nastupi u bilo kom trenutku ...
One mogu
da crknu i nakon samo jednog dana, a mogu da rade i narednih dvadeset
godina,
ali se
ipak u ovoj situaciji jasno vidi da je stavljen veoma drljav, polovan
prekidač ...
U svakom
slučaju, naravoučenije je da ako želiš da nešto bude kvalitetno odrađeno
to ili moraš da odradiš sam (naravno, uz pomoć prijatelja, ako
ustreba)
ili da te
radove poveriš pouzdanom majstoru od poverenja ... 
●
● ● ● ●
A sad da
pređem na malo vedrije teme ... 
Dolazi zima ... 
Dobro, to baš i nije vedrija tema, već je samo poslužilo kao uvod u
nastavak priče ... 
Na Dijani su letnje Toyo gume, u više nego dobrom stanju ... 
Međutim,
felne nisu u baš najsjajnijem stanju, te su dve gume ispravno montirane
kao tubeless gume, dok su u dve ubačene unutrašnje gume ... 
Takođe,
jedna od dve gume koje nisu imale unutrašnju je lagano ispuštala (na
nedelju dana je trebala da se dopumpava za otprilike pola bara)
... 
Stoga, preko sajta www.autogume.rs
naručih četiri odgovarajuće Maxxis 135/80/R15 All Season gume
...


Fina šara, sigurno je dublja od 4mm ... 

Lepo piše "All Season" ... 

A za one koji ne znaju da čitaju, tu su i sličice sa suncem, kišom i
snežnim pahuljicama ... 

Da ne bih bezveze skidao Toyo gume sa felni koje definitivno treba da se
dorađuju i saniraju, od Davora kupih četir' nove felne ... 
I tako su nove Maxxis All Season gume namontirane na nove felne,
dok su
sasvim solidne Toyo gume ostale na starim felnama, da pričekaju neke
druge zahvate ... 
Prvog
narednog vikenda odoh zajedno sa roditeljima na plac, da im pomognem u
skupljanju lišća, te odradih jedan photo session ... 



Još par
pogleda izbliza na nove gume i felne ... 

Kao što
se na slici da primetiti, nismo baš svo lišće uspeli da pokupimo, a tek
će biti veselje kad ova velika lipa, ponos našeg placa,
bude
zbacila i preostalo lišće sa sebe ... 

A i hrast čeka neke hladnije i vetrovitije dane, pa da potera šegu sa
nama ... 

Sunce zalazi, dolazi vreme da se krene nazad za Beograd ... 

Blenta već uredno čeka na zadnjem sedištu, a onaj u kavezu je mačor
Gaša, zatočen da ne bi pravio pizdarije tokom vožnje ... 

Ma, hoćete li već jednom da utovarite sve stvari u gepek, pa da krenemo
... 

Inače, Blenta nam je, iako i dalje veoma veseo i živahan, sad već
veteran ... 
U maju
sledeće godine ćemo da proslavimo 15 godina ... 
Smiraj
dana ... Samo još da zaključamo kapiju, pa da krenemo ... 

I spremni smo za polazak ... Pogled u retrovizor pre uključenja na put
... 

Odmah stajemo na kratko da mama komšiji ostavi kesu sa kostima od ručka
...
... Ovaj, kesa
nije baš namenjena komšiji, već njegovim psima ... 
U svakom slučaju, sada štopaljke blješte ... 

I tako, odosmo u noć ... 

●
●
●
●
●