22

Septembar 2018.

Jesenja idila, a Narandžasti Zmaj i Žuta Strela su se i zvanično upoznali ... 





Kako i priliči ovoj temi, Dijana je ipak u prvom planu ... 

Inače, Dijana je dobila nove, većini forumaša dobro poznate ramove za tablice ... 





Veliko hvala Marku na ovim ramovima za tablice ... 

Slučajnost ili ne, ali evo koja je registracija upotrebljena kao primer na uputstvu za montažu ramova ... 


Eh, što bi bilo dobro kad bi Dijana zaista imala ovu registraciju ... 

●   ●   ●   ●   ●

Otkako je otišla u penziju, moja mama je pronašla novi hobi u štrikanju/heklanju/kukičanju, odnosno pravljenju simpatičnih lutkica
i svakakvih drugih stvari od krpica, vunice, pamuka i svega drugog šta joj padne pod ruku ... 

Svoje zanimljive kreacije je nazvala "Krparci" ... 

Naravno, napravila je i Narandžastog Zmaja ... 









 

S obzirom da je, za razliku od mene, ona aktivna na Fejsbuku, njeni radovi se mogu videti klikom na logo za Krparce ... 


●   ●   ●   ●   ●

Oktobar 2018.

Evo, da započnem sledeću stranicu ovog dnevnika ... 

Ćale je sa Narandžastim Zmajem do sada prešao nekih 2300 kilometara ... 

Tokom septembra i oktobra krenuo je da se žali da kvačilo počinje da trza i cima kad se Dijana zagreje nakon izvesnog vremena vožnje ... 

Na primer, prvih četrdesetak kilometara sve funkcioniše kako treba, a potom počinje trzanje,
naročito pri kreni-stani vožnji od semafora do semafora ... 

U početku sam mislio da se od toplote otrombolji sajla kvačila, pa sam je malo dotezao i pratio ponašanje, ali nije to uzrok ... 
Kvačilo ne proklizava, ali je definitivno neki problem u tom sistemu ... 

S obzirom da ionako kreće sezona kiša, a još uvek nisam rešio preostali problem sa ulaskom vode kroz šoferšajbnu,
odlučih da Dijanu tokom poslednje nedelje oktobra oteram kod Davora ... 

I tako sam jednog dana krenuo na posao Narandžastim Zmajem, ne bih li ga ostavio kod Davora ... 

Tokom te vožnje primetio sam još dve stvari ...

     Dijana dobro koči, ali mi je papučica kočnice nekako njanjava ... 
●     Štopaljke (opet) ne rade ... 

Ali, da krenemo redom ... 

Dakle, prvo da proverimo kvačilo koje trza kad se zagreje ... 

Davor je izvadio motor, rasklopio set kvačila i odmah me obavestio da je set kvačila budžen ... 

Naime, lamela je sa jedne strane gotovo skroz izlizana, dok je sa druge strane zalepljen neodgovarajući, predebeli sloj materijala ... 

To je naravno poremetilo ceo sistem ... 

Da bi sve stajalo na odgovarajućem odstojanju, odnosno da bi korpa mogla (prividno) normalno da razdvaja,
ubačene su tanke metalne pločice da održavaju rastojanje ... 

Logično, usled cele te budževine i površina same korpe se neravnomerno potrošila ... 



Evo, šaljem jedan prijateljski pozdrav majstoru koji je sklopio sklepao ovo kvačilo ... 

Naravno, Davor je odmah montirao novi set kvačila - korpu, lamelu i druk-lager ... 

Problem sa kvačilom rešen ... 

Hajde sada da se posvetimo šoferšajbni ...  

Pre toga, podsetiću na svoje pisanje sa početka ove teme ...

Sa vlasnikom sam veoma lako došao do dogovora oko cene,
uz jedan uslov - da pre kupovine sredi tri stavke bez kojih Dijana ne bi mogla biti registrovana ...

  ●     Da zameni naprslu šoferku
●     Da zameni razbucanu čantaru za kočionu tečnost
●     Da sredi štop svetla

Nakon par dana vlasnik se javio da su te stvari obavljene ... 

Ovde ću samo da dodatno pojasnim dogovor koji smo imali ...

Dakle, on je prodavao neregistrovanu Dijanu u viđenom stanju i dogovorili smo se oko cene za to stanje ... 

S obzirom da nisam želeo da neregistrovanu Dijanu preuzmem i vozim sa navedena tri problema, jer nisam vlasnik iste,
a u takvom stanju ne bi odmah mogla da prođe tehnički pregled, sa vlasnikom sam se dogovorio da on odveze Dijanu kod nekog majstora
i da reši ta tri problema, pri čemu ću ja ukupnu cenu svih tih intervencija doplatiti na ugovorenu cenu Dijane u viđenom stanju ...

Stoga, pare nisu bile problem ... 

Skontao sam ja da je prethodni vlasnik pomalo duduk za mehaniku, jer mi je, prilikom opisivanja šta je ranije menjano na Dijani,
rekao i da je zamenjena "kornjača volana", ali k'o velim, ovo valjda može da se odradi kako treba ... 

Dakle, kad sam skontao da u Dijanu odnekuda ulazi voda spreda, nakon izvršenih analiza, u ovoj temi sam napisao sledeće ...

U subotu smo se Goca i ja bacili na rešavanje drugog problema - prodor vode u kabinu ... 

Goca je uzela crevo za zalivanje bašte i usmerila jaki mlaz u šoferšajbnu i u lim ispod šoferke, dok sam ja izvodio vratolomije i egzibicije u unutrašnjosti Dijane trudeći se da lociram mesto gde voda prodire u kabinu ... 

I locirali smo mesto ... 

I to ne jedno, već tri mesta ... 

Mesto br. 1: Pored otvora u koji se šnira šarka od haube nalazi se još jedan otvor bliže samoj limariji kroz koji voda direktno prodire u dupli lim ispod šoferke gde se nalazi mehanizam brisača ... Deluje mi da je taj otvor nastao tako što je neko, prilikom montaže haube, umesto da ukosnicu kojom se pričvršćuje hauba ugura u za to predviđeni otvor, istu svom silinom nabio pored otvora napravivši sasvim pravilnu, okruglu rupu u gitu i limu ...

Mesto br. 2: U manjoj količini voda prolazi između same šoferšajbne i njenog kedera, sa donje strane, bukvalno ispred vozačevog nosa ... S obzirom da je vlasnik tvrdio da šoferšajbna nije propuštala vodu, pretpostavljam da je ovaj problem nastao nakon zamene šoferšajbne ... Sećate se da je jedan od uslova da bih kupio Dijanu bio taj da vlasnik zameni šoferšajbnu koja je imala pukotinu baš ispred vozačevih očiju ... Kanda nova šoferšajbna ili nije baš najsrećnije montirana ili ne paše baš najbolje na stari keder ...

Mesto br. 3: Voda koja se skuplja u kadici ispod haube se pomoću odvodnih creva izbacuje napolje preko unutrašnjosti prednjih krila ... U slučaju da je protok vode baš veliki, voda počinje da ulazi u kabinu na mestu gde je nožna pumpica za pranje vetrobrana pričvršćena za pod ...

Mesto br. 1 i mesto br. 3 smo mogli odmah da saniramo ... 

A što se Mesta br. 2 tiče, to će biti rešavano nekom drugom prilikom ...

I eto, došlo je vreme za tu drugu priliku ... Kod Davora je skinuta šoferšajbna ... 



I evo iznenađenja ... 



Pa dobro, bre ... ... zar nije prilikom zamene šoferšajbne ... ... ova rupica mogla da se zakrpi ... ...
... pa da se tek nakon toga stavi druga šoferka ... ... i da se vrati keder nazad ... ... ili barem da se obavesti novi vlasnik ... ...
... da postoji problematično mesto ... ... te da li želi da se to mesto sanira o istom trošku ... ...
... kad već novi vlasnik plaća za taj zahvat ...  ...

Ne ulazim u to da li je majstor koji je menjao šoferku preneo prethodnom vlasniku da postoji ovaj problem ili ne,
ali je u pomenutoj situaciji definitivno neko oboleo od kurcobolje, a kao što znamo, to je jedna od veoma nezgodnih polnih bolesti ... 

U svakom slučaju, uz malo gita, farbe i dodatne zaštite, problemčić je saniran, te je šoferšajbna vraćena na mesto ... 

Problemi sa kvačilom i šoferšajbnom rešeni ... 

Idemo sada na problem(čić) sa kočnicom ... 

Kao što sam već pomenuo, pre preuzimanja Dijane primetio sam da LHM obilato curi na raskantanoj čantari za kočionu tečnost,
koja je nataknuta sa gornje strane kočionog cilindra ... 

To je takođe sređeno kad je prethodni vlasnik oterao Dijanu kod majstora da se zameni šoferka ... 

Sada sam primetio da je papučica kočnice malo njanjava, a sam kočioni cilindar opet malo masnjikav
(iako sam bio siguran da sam ga, po preuzimanju Dijane, dobro očistio od LHM-a) ... 

Dok sam radio na zaštiti patosa u Dijani, napisao sam i ovo ...

Pogled na patos ... 



Iako na prvi pogled deluje da je gornju stranu prednjeg dela šasije (tamo gde su nafarbani crveni ševroni)
napala korozija, što je i mene na trenutak štrecnulo kad sam podigao patosnice,
zapravo uopšte nije reč o koroziji ... 

Šasija je prefarbana braon bojom, a taj prednji deo šasije je bio prekriven nekom masnom,
ljigavom tekućinom (bemliga šta je u pitanju) koja je razorila farbu na šasiji,
tako da se farba sva smežurala i potklobučila ... 

Da li je moguće da, na primer, LHM to napravi sa masnom farbom?

U svakom slučaju, tu potklobučenu, raspadnutu farbu sam veoma lako skinuo špahtlom,
a ispod nje je ostao ogoljen lim ... 




I koji je zaključak?

To je sve bila posledica LHM-a ... 

A glavni kočioni cilindar je i dalje pomalo puštao LHM, jer su gumice bile u prilično lošem stanju ... 

Curkanje LHM-a se nije moglo tako lako primetiti, jer je LHM najviše curkao u korenu glavnog kočionog cilindra,
te ulazio u prostor između dva lima pedal-patosa i slivao se na prikazani prednji gornji deo šasije ... 

Otud ta potklobučena farba ... 



Na slici se vide stare, izvađene gumice ... Davor je zamenio sve gumice na glavnom kočionom cilindru ... 

Pa dobro, bre ... ... zar nisu prilikom zamene čantare od kočione tečnosti ... ... mogle da se zamene i gumice
na glavnom kočionom cilindru ... ... pa da se tek nakon toga stavi druga čantara ... ... ili barem da se obavesti novi vlasnik ...  ...
... da postoji problematično mesto ... ... te da li želi da se to mesto sanira o istom trošku ... ...
... kad već novi vlasnik plaća za taj zahvat ... ...

Evo kako sada, nakon svih intervencija izgleda glavni kočioni cilindar ... 



Sve u svemu, sad Narandžasti Zmaj definitivno koči kao zmaj ... 

Problemi sa kvačilom, šoferšajbnom i kočnicama rešeni ... 

Sad da vidimo zašto štopaljke (opet) ne rade ... 

Prvi put štopaljke nisu radile jer je crk'o prekidač kod papučice kočnice koji treba da uključi štop svetla kad se stisne papučica ... 

A sada, gle čuda, štopaljke nisu radile jer je crk'o prekidač kod papučice kočnice koji treba da uključi štop svetla kad se stisne papučica ... 

Evo iznemoglog, crknutog prekidača ... 



Davor je naravno stavio novi prekidač i štop svetla opet sijaju bez problema ... 

Dakle, da rezimiram još jedanput ... 

Sa vlasnikom sam veoma lako došao do dogovora oko cene,
uz jedan uslov - da pre kupovine sredi tri stavke bez kojih Dijana ne bi mogla biti registrovana ...

  ●     Da zameni naprslu šoferku
●     Da zameni razbucanu čantaru za kočionu tečnost
●     Da sredi štop svetla

Nakon par dana vlasnik se javio da su te stvari obavljene ... 

I šta se može zaključiti iz ovoga ... 

Različiti su aršini, odnosno različiti ljudi imaju različita shvatanja o tome šta znači kvalitetno urađen posao ... 

Naravno, definitivno je u ovoj situaciji postojala i doza kurcobolje ili kod samog prethodnog vlasnika ili kod majstora koji je radio te poslove,
ali nije na meni da presuđujem sa čije strane je potekla ... 

Možda je majstor prethodnom vlasniku rekao da postoji rupa ispod kedera i pitao ga šta da uradi po tom pitanju,
a da je prethodni vlasnik odlučio da oboli od kurcobolje, pa mu je rekao da samo vrati šoferku nazad ...

Možda je majstor samo video rupu, te je, ne želeći da se dodatno cima i maltretira, odlučio da oboli od kurcobolje,
pa nije ni prijavio problem(čić) prethodnom vlasniku, već je samo vratio šoferku nazad ...

Indikativno je da je slična situacija bila i sa glavnim kočionim cilindrom ... 

Za crkavanje prekidača za štop svetla ne mogu ništa da komentarišem, jer zamor električnih komponenti može da nastupi u bilo kom trenutku ...
One mogu da crknu i nakon samo jednog dana, a mogu da rade i narednih dvadeset godina,
ali se ipak u ovoj situaciji jasno vidi da je stavljen veoma drljav, polovan prekidač ...

U svakom slučaju, naravoučenije je da ako želiš da nešto bude kvalitetno odrađeno to ili moraš da odradiš sam (naravno, uz pomoć prijatelja, ako ustreba)
ili da te radove poveriš pouzdanom majstoru od poverenja ... 

●   ●   ●   ●   ●

A sad da pređem na malo vedrije teme ... 

Dolazi zima ...

Dobro, to baš i nije vedrija tema, već je samo poslužilo kao uvod u nastavak priče ... 

Na Dijani su letnje Toyo gume, u više nego dobrom stanju ... 

Međutim, felne nisu u baš najsjajnijem stanju, te su dve gume ispravno montirane kao tubeless gume, dok su u dve ubačene unutrašnje gume ... 

Takođe, jedna od dve gume koje nisu imale unutrašnju je lagano ispuštala (na nedelju dana je trebala da se dopumpava za otprilike pola bara) ... 

Stoga, preko sajta www.autogume.rs naručih četiri odgovarajuće Maxxis 135/80/R15 All Season gume ... 



Fina šara, sigurno je dublja od 4mm ... 



Lepo piše "All Season" ... 



A za one koji ne znaju da čitaju, tu su i sličice sa suncem, kišom i snežnim pahuljicama ... 



Da ne bih bezveze skidao Toyo gume sa felni koje definitivno treba da se dorađuju i saniraju, od Davora kupih četir' nove felne ... 

I tako su nove Maxxis All Season gume namontirane na nove felne,
dok su sasvim solidne Toyo gume ostale na starim felnama, da pričekaju neke druge zahvate ... 

Prvog narednog vikenda odoh zajedno sa roditeljima na plac, da im pomognem u skupljanju lišća, te odradih jedan photo session ...  









 

Još par pogleda izbliza na nove gume i felne ... 





 

Kao što se na slici da primetiti, nismo baš svo lišće uspeli da pokupimo, a tek će biti veselje kad ova velika lipa, ponos našeg placa,
bude zbacila i preostalo lišće sa sebe ... 



A i hrast čeka neke hladnije i vetrovitije dane, pa da potera šegu sa nama ... 



Sunce zalazi, dolazi vreme da se krene nazad za Beograd ... 



Blenta već uredno čeka na zadnjem sedištu, a onaj u kavezu je mačor Gaša, zatočen da ne bi pravio pizdarije tokom vožnje ... 



Ma, hoćete li već jednom da utovarite sve stvari u gepek, pa da krenemo ... 



Inače, Blenta nam je, iako i dalje veoma veseo i živahan, sad već veteran ... 



U maju sledeće godine ćemo da proslavimo 15 godina ... 

Smiraj dana ... Samo još da zaključamo kapiju, pa da krenemo ... 



I spremni smo za polazak ... Pogled u retrovizor pre uključenja na put ... 



Odmah stajemo na kratko da mama komšiji ostavi kesu sa kostima od ručka ... ... Ovaj, kesa nije baš namenjena komšiji, već njegovim psima ... 

U svakom slučaju, sada štopaljke blješte ... 



I tako, odosmo u noć ... 





~ nastavak ~

<< 22 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24