14

Na red su došli radovi na zadnjim strujnim instalacijama ... 

Prvo sam realizovao osvetljenje gepeka, na isti način kao što sam to uradio i na Lesiju,
s tim što sam na Dijanu montirao dve bočne lampice umesto jedne centralne lampice, jer se zadnje staklo podiže zajedno sa gepek vratima,
a zadnja polica se uklanja prilikom obaranja zadnjeg sedišta ... 



Za uspostavljanje/prekidanje kontakta iskorišćen je prekidač koji se originalno montira na GS-ova prednja vrata,
a koji je naravno, zajedno sa nosačima za sijalice dopremljen iz Ami Dućana ... 

Dakle, napon dolazi direktno na sijalice, a kad su vrata gepeka podignuta, GS-ov prekidač uspostavlja kontakt i žicu sa sijalica povezuje na masu ... 



Kada su vrata gepeka spuštena, GS-ov prekidač prekida kontakt sa masom, te sijalice prestaju da svetle ... 



Moje iskustvo sa Lesijem je pokazalo da je ovaj dodatak veoma koristan prilikom utovara/istovara stvari iz gepeka po mraku ... 

Da ne bi sijalice uzalud srkale akumulator u situacijama kada su tokom dnevnog svetla gepek vrata podignuta duže vreme,
ubacio sam dodatni prekidač kojim se može prekinuti dovod struje do sijalica ... 



Taj beli prekidač sam skembao ispod donjeg lima okvira otvora za gepek ... 



U međuvremenu, vratio sam šipke na koje će se oslanjati zadnja polica, tako da se može steći neki utisak o položaju sijalica koje će osvetljavati gepek ...
Iako na prvi pogled ne izgleda tako, sijalice su montirane na veoma pogodnim mestima, u uglovima gepeka tik ispod zadnje police ...

Kao što se može videti, sijalice će sasvim pristojno osvetljavati gepek ... 





Sledeća tačka dnevnog reda je montiranje trećeg stop svetla ... 

To je zahvat koji sam sprovodio na svim svojim automobilima, jer smatram da je, uprkos tome što kvari originalnost,
dodavanje tog trećeg stop svetla veoma korisno, jer umnogome smanjuje mogućnost da se neki nepažljivi vozač implementira
u pozadinu vašeg automobila prilikom zaustavljanja na semaforu ili bilo kakvog drugog (iznenadnog) kočenja ... 

Ranije su ta dodatna, univerzalna stop svetla sa led diodama mogla da se kupe na svakom ćošku,
a sada sam jedva pronašao jedan primerak kod Auto Mike ...

Na svim prethodnim mestima koja sam obišao (standardne prodavnice auto delova, Uradi sam, Tempo, razne kineske robne kuće, i tako dalje)
rekoše da odavno nisu nabavljali ta stop svetla, jer je u međuvremenu prestala potražnja za njima,
s obzirom da svi moderniji automobili već imaju ugrađena takva svetla ...

Elem, evo nabavljenog stop svetla ... 



Ranije sam to treće stop svetlo lepio dvostranom sunđerastom samolepljivom trakom direktno na zadnje staklo,
međutim, usled dejstva sunčeve toplote, te trake su se posle izvesnog vremena odlepljivale, a svetlo otpadalo ... 

Vremenom je postajalo prilično zamorno iznova stavljati novu traku i ponovo lepiti svetlo za staklo ... 

Stoga, sada sam odlučio da treće stop svetlo jednostavno pričvrstim pomoću dve vinkle i par šrafova za gornji lim gepek vrata ... 



Napajanje sam razvukao od instalacije desnog stop svetla ... 

Kuku, puštajte me iz gepeka ... 



Na red je došla i ugradnja odmagljivača zadnjeg stakla ... 

Činjenica je da Dijana fabrički nikada nije imala ugrađene grejače zadnjeg stakla ... 

Takođe, dok se za Spačeka sada mogu nabaviti novi krovovi sa zadnjim staklom koje ima ugrađene grejače,
niko se nije setio da u međuvremenu pokrene i proizvodnju zadnjih stakala za Dijanu sa ugrađenim grejačima ... 

Iako, za razliku od GS-a, Dijana i Spaček nisu skloni toliko drastičnom magljenju zadnjeg stakla, uvek je korisno imati mogućnost odmagljivanja ... 

U tu svrhu će veoma dobro poslužiti kompjuterski ventilatori koji takođe rade na 12 volti,
a koji su se, s obzirom na moju profesiju, nakupili u priličnom broju ... 



Odabrah dva identična procesorska kulera ... 



Potom je usledilo malo baratanja lemilicom ... 



I za tren oka ventilatori su povezani i kontakti montirani ... 



Usledila je montaža ventilatora uz treće stop svetlo ... 

Sad sam upotrebio malo raskrečene vinkle, da bi tok vazduha što bolje bio usmeren ka zadnjem staklu ... 



Jedna strana ...



Druga strana ...



Sve te kablove je trebalo povezati i uljuditi ... 

Preko gornjeg lima gepek vrata sam prelepio dvostranu samolepljivu traku, te na nju prilepio kablove ... 



Potom sam preko svega ponovo prelepio dvostranu samolepljivu traku i na nju zalepio isti onaj narandžasti skaj
kojim smo prethodno obložili i unutrašnjost zadnjih krila ... 



Prosto je neverovatno koliko je boja tog skaja identična sa narandžastom bojom Dijane ... 

Žice sam, koliko je to bilo moguće, uljudio i sa donje strane gepek vrata ... 



Pred odlazak na spavku dovršio sam i sve poslove oko osvetljenja haube ... 



Iznad sijalice sam zalepio samolepljivu aluminijumsku traku, da bi poboljšala refleksiju ... 



S obzirom da je hauba, u zavisnosti od položaja, povremeno gubila masu, bočno sam izvukao dodatnu masu ... 



A evo u gro planu već pomenutog sklepanog nosača za signalnu lampicu i prekidač kojim se pali osvetljenje ispod haube ... 



Sutradan ujutru uslikah pojedine detalje pridodatih džidža-bidža oko gepek vrata, a potom pojurih pravo na pos'o ... 










Na Citroen Forumu Srbije je bilo dosta komentara oko toga zašto sam se za osvetljenje gepeka opredelio za obične sijalice, a ne za LED diode,
a bilo je i zapažanja da su ventilatori za odmagljivanje zadnjeg stakla suviše upadljivi, odnosno da štrče kao povređen palac ... 

Elem, LED sijalice nisam želeo da montiram na Dijanu, jer to nije u duhu A Serije ... 

Iako podržavam stav da originalnost nije presudna za automobil koji će se svakodnevno koristiti, želja mi je bila da sve pridodate stvarčice
budu što je više u skladu sa postojećim elementima na Dijani ... 

Tako su sve pridodate lampice i prekidači, kao i većina drugih pridodatih stvari zapravo zaista preuzete sa Citroenovih automobila iz tog doba ... 

Znam, reći ćete - cvrc Milojka, eno ga treće stop-svetlo je prepuno led diodica ... 

Slažem se, to je bilo kompromisno rešenje ... 

Do poslednjeg momenta sam se dvoumio da li da ćaletu kao treće stop-svetlo izvučem iz Ami Dućana i montiram onu staru improvizaciju
od kutije audio kasete koja je bila na Lesiju pre restauracije ... 



Ipak, pomislio sam da će to biti mnogo neozbiljno za ćaleta, te sam se opredelio za kupovno treće stop-svetlo ... 

A što se ventilatora za odmagljivanje tiče, oni su se pokazali kao prilično korisni u slučaju Žute Strele i Lesija ... 

Nakon restauracije Lesi je dobio zadnje staklo sa grejačima, ali je pre toga ovaj mali hrabri ventilatorčić bio zaslužan za odmagljivanje zadnjeg stakla ...



Za razliku od Spačeka i GS-a kojima se zadnje staklo ne podiže sa gepek vratima, kod Dijane nije postojala mogućnost
da se ventilator montira horizontalno ispod stakla, već sam morao da pribegnem predstavljenom rešenju ... 

Ipak, kad su gepek vrata spuštena, ventilatori nisu baš toliko upadljivi ... 

Sve u svemu, ventilatori za odmagljivanje zadnjeg stakla su (najverovatnije) privremeno rešenje,
dok ne nabavim ili ne napravim zadnje staklo za Dijanu sa ugrađenim grejačima ... 

Tada će se ventilatori lako skinuti, a postojeća strujna instalacija prespojiti na grejače ... 

S obzirom da su grejači mnogo jači potrošač, planski sam stavio ozbiljan prekidač (cug-šalter) i razvukao debeo kabl do zadnjeg stakla,
koji su u slučaju ovih ventilatora definitivno predimenzionisani ... 

Što se tiče opterećenja koje prave svi ovi dodati potrošači, o tome zaista ne brinem, jer će oni biti retko uključivani i zasigurno ne svi istovremeno ... 



~ nastavak ~

<< 14 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24