Na red su
došli radovi na zadnjim strujnim instalacijama ... 
Prvo sam realizovao osvetljenje gepeka, na isti način kao što sam to
uradio i na Lesiju,
s tim što
sam na Dijanu montirao dve bočne lampice umesto jedne centralne lampice,
jer se zadnje staklo podiže zajedno sa gepek vratima,
a zadnja
polica se uklanja prilikom obaranja zadnjeg sedišta ... 

Za uspostavljanje/prekidanje kontakta iskorišćen je prekidač koji se
originalno montira na GS-ova prednja vrata,
a koji je
naravno, zajedno sa nosačima za sijalice dopremljen iz Ami Dućana
... 
Dakle, napon dolazi direktno na sijalice, a kad su vrata gepeka
podignuta, GS-ov prekidač uspostavlja kontakt i žicu sa sijalica
povezuje na masu ... 

Kada su vrata gepeka spuštena, GS-ov prekidač prekida kontakt sa masom,
te sijalice prestaju da svetle ... 

Moje iskustvo sa Lesijem je pokazalo da je ovaj dodatak veoma koristan
prilikom utovara/istovara stvari iz gepeka po mraku ... 
Da ne bi
sijalice uzalud srkale akumulator u situacijama kada su tokom dnevnog
svetla gepek vrata podignuta duže vreme,
ubacio
sam dodatni prekidač kojim se može prekinuti dovod struje do sijalica
... 

Taj beli prekidač sam skembao ispod donjeg lima okvira otvora za gepek
... 
U
međuvremenu, vratio sam šipke na koje će se oslanjati zadnja polica,
tako da se može steći neki utisak o položaju sijalica koje će
osvetljavati gepek ...
Iako na
prvi pogled ne izgleda tako, sijalice su montirane na veoma pogodnim
mestima, u uglovima gepeka tik ispod zadnje police ... 
Kao što se može videti, sijalice će sasvim pristojno osvetljavati gepek
... 


Sledeća tačka dnevnog reda je montiranje trećeg stop svetla ... 
To je zahvat koji sam sprovodio na svim svojim automobilima, jer smatram
da je, uprkos tome što kvari originalnost,
dodavanje
tog trećeg stop svetla veoma korisno, jer umnogome smanjuje mogućnost da
se neki nepažljivi vozač implementira
u
pozadinu vašeg automobila prilikom zaustavljanja na semaforu ili bilo
kakvog drugog (iznenadnog) kočenja ... 
Ranije su ta dodatna, univerzalna stop svetla sa led diodama mogla da se
kupe na svakom ćošku,
a sada
sam jedva pronašao jedan primerak kod Auto Mike ...
Na svim
prethodnim mestima koja sam obišao (standardne prodavnice auto delova,
Uradi sam, Tempo, razne kineske robne kuće, i tako dalje)
rekoše da
odavno nisu nabavljali ta stop svetla, jer je u međuvremenu prestala
potražnja za njima,
s obzirom
da svi moderniji automobili već imaju ugrađena takva svetla ...
Elem, evo nabavljenog stop svetla ... 

Ranije sam to treće stop svetlo lepio dvostranom sunđerastom
samolepljivom trakom direktno na zadnje staklo,
međutim,
usled dejstva sunčeve toplote, te trake su se posle izvesnog vremena
odlepljivale, a svetlo otpadalo ... 
Vremenom je postajalo prilično zamorno iznova stavljati novu traku i
ponovo lepiti svetlo za staklo ... 
Stoga, sada sam odlučio da treće stop svetlo jednostavno pričvrstim
pomoću dve vinkle i par šrafova za gornji lim gepek vrata ... 

Napajanje sam razvukao od instalacije desnog stop svetla ... 
Kuku, puštajte me iz gepeka ... 

Na red je
došla i ugradnja odmagljivača zadnjeg stakla ... 
Činjenica je da Dijana fabrički nikada nije imala ugrađene grejače
zadnjeg stakla ... 
Takođe,
dok se za Spačeka sada mogu nabaviti novi krovovi sa zadnjim staklom
koje ima ugrađene grejače,
niko se
nije setio da u međuvremenu pokrene i proizvodnju zadnjih stakala za
Dijanu sa ugrađenim grejačima ... 
Iako, za razliku od GS-a, Dijana i Spaček nisu skloni toliko drastičnom
magljenju zadnjeg stakla, uvek je korisno imati mogućnost odmagljivanja
... 
U tu svrhu će veoma dobro poslužiti kompjuterski ventilatori koji takođe
rade na 12 volti,
a koji su
se, s obzirom na moju profesiju, nakupili u priličnom broju ... 

Odabrah dva identična procesorska kulera ... 

Potom je usledilo malo baratanja lemilicom ... 

I za tren oka ventilatori su povezani i kontakti montirani ... 

Usledila je montaža ventilatora uz treće stop svetlo ... 
Sad sam
upotrebio malo raskrečene vinkle, da bi tok vazduha što bolje bio
usmeren ka zadnjem staklu ... 

Jedna strana ...

Druga strana ...

Sve te kablove je trebalo povezati i uljuditi ... 
Preko gornjeg lima gepek vrata sam prelepio dvostranu samolepljivu
traku, te na nju prilepio kablove ... 

Potom sam preko svega ponovo prelepio dvostranu samolepljivu traku i na
nju zalepio isti onaj narandžasti skaj
kojim smo
prethodno obložili i unutrašnjost zadnjih krila ... 

Prosto je neverovatno koliko je boja tog skaja identična sa narandžastom
bojom Dijane ... 
Žice sam, koliko je to bilo moguće, uljudio i sa donje strane gepek
vrata ... 

Pred odlazak na spavku dovršio sam i sve poslove oko osvetljenja haube
... 

Iznad sijalice sam zalepio samolepljivu aluminijumsku traku, da bi
poboljšala refleksiju ... 

S obzirom da je hauba, u zavisnosti od položaja, povremeno gubila masu,
bočno sam izvukao dodatnu masu ... 

A evo u gro planu već pomenutog sklepanog nosača za signalnu lampicu i
prekidač kojim se pali osvetljenje ispod haube ... 

Sutradan ujutru uslikah pojedine detalje pridodatih džidža-bidža oko
gepek vrata, a potom pojurih pravo na pos'o ... 





Na
Citroen Forumu Srbije je bilo dosta komentara oko toga zašto sam se za
osvetljenje gepeka opredelio za obične sijalice, a ne za LED diode,
a bilo je
i zapažanja da su ventilatori za odmagljivanje zadnjeg stakla suviše
upadljivi, odnosno da štrče kao povređen palac ... 
Elem, LED
sijalice nisam želeo da montiram na Dijanu, jer to nije u duhu A Serije
... 
Iako podržavam stav da originalnost nije presudna za automobil koji će
se svakodnevno koristiti, želja mi je bila da sve pridodate stvarčice
budu što
je više u skladu sa postojećim elementima na Dijani ... 
Tako su
sve pridodate lampice i prekidači, kao i većina drugih pridodatih stvari
zapravo zaista preuzete sa Citroenovih automobila iz tog doba ...

Znam, reći ćete - cvrc Milojka, eno ga treće stop-svetlo je prepuno led
diodica ... 
Slažem se, to je bilo kompromisno rešenje ... 
Do
poslednjeg momenta sam se dvoumio da li da ćaletu kao treće stop-svetlo
izvučem iz Ami Dućana i montiram onu staru improvizaciju
od kutije
audio kasete koja je bila na Lesiju pre restauracije ... 

Ipak, pomislio sam da će to biti mnogo neozbiljno za ćaleta, te sam se
opredelio za kupovno treće stop-svetlo ... 
A što se ventilatora za odmagljivanje tiče, oni su se pokazali kao
prilično korisni u slučaju Žute Strele i Lesija ... 
Nakon restauracije Lesi je dobio zadnje staklo sa grejačima, ali je pre
toga ovaj mali hrabri ventilatorčić bio zaslužan za odmagljivanje
zadnjeg stakla ... 

Za razliku od Spačeka i GS-a kojima se zadnje staklo ne podiže sa gepek
vratima, kod Dijane nije postojala mogućnost
da se
ventilator montira horizontalno ispod stakla, već sam morao da pribegnem
predstavljenom rešenju ... 
Ipak, kad
su gepek vrata spuštena, ventilatori nisu baš toliko upadljivi ...

Sve u svemu, ventilatori za odmagljivanje zadnjeg stakla su
(najverovatnije) privremeno rešenje,
dok ne
nabavim ili ne napravim zadnje staklo za Dijanu sa ugrađenim grejačima
... 
Tada će
se ventilatori lako skinuti, a postojeća strujna instalacija prespojiti
na grejače ... 
S obzirom
da su grejači mnogo jači potrošač, planski sam stavio ozbiljan prekidač
(cug-šalter) i razvukao debeo kabl do zadnjeg stakla,
koji su u
slučaju ovih ventilatora definitivno predimenzionisani ... 
Što se tiče opterećenja koje prave svi ovi dodati potrošači, o tome
zaista ne brinem, jer će oni biti retko uključivani i zasigurno ne svi
istovremeno ... 
●
●
●
●
●