Radovi su
mahom privedeni kraju, te je na red došlo raspremanje svinjca ...

Po celom podu Dijane se vuklo kojekakvo trunje, otfikareni parčići
izolacija sa žica, izmrvljene licne, komadići izolira i svakakvi drugi
neidentifikovani dronjci ... 
Stoga,
usledilo je detaljno usisavanje itisona ... 




Potom je
usledila montaža pojaseva ... 



A nakon
toga, logično, usledila je i montaža sedišta ... 
S obzirom da smo bili štrokavi od glave do pete, a zaštita koju sam
naduvao u Dijanu je i dalje curela iz svih proreza,
sedišta
smo prekrili frotirima da ih ne bismo usvinjili ... 

Malo podmazivanja da lakše klizi ... 

Dobar pos'o ... Ja (još uvek) zadovoljan ... 
Na red je
došlo i montiranje vrata ... 
S obzirom
na skučenost prostora, bilo je potrebno četiri ruke i dosta cinculiranja
da se vrata lepo namaknu na šarke,
te stoga
nema fotografija ovog zahvata ... 
Umesto toga evo slike jednog praznog, zgužvanog papira ... 

Kao što
sam već ranije prikazao, kao i (većina) drugih Dijana u Srbiji i ova je
imala polomljene klizače prednjih prozora ... 

Međutim, novi klizači su poručeni iz "Der Franzose" i zahvaljujući
Stefanu i Vesni avionom dopremljeni u Srbiju, taman na vreme ...


Za razliku od plastika zadnjih svetala koja sam naknadno pridodao ovoj
porudžbini i koja su bila relativno povoljna (15€ komad),
ovi
klizači, s obzirom na materijal i (ne)kompleksnost izrade, nisu bili baš
jeftini (40€ komplet) ...
Ali, bez
njih nekako Dijana ne bi bila potpuna ... 
Mislio sam da će mi montaža ovih novih klizača oduzeti samo par minuta,
ali je ispalo da sam se sa tom montažom drndao nekoliko sati ... 
Naime, po pravilu, ovi klizači se montiraju pomoću šrafova M4 koji se
zavrću u odgovarajuće četvrtaste matice
prikačene
žabicama sa unutrašnje strane lima ... 
Međutim, stari klizači su bili zašrafljeni šrafovima različitog oblika i
debljine ... 
Samo su
četiri od deset šrafova i dalje bili mašinski šrafovi uvrnuti u
odgovarajuće matice na žabicama ... 
Ostali
šrafovi su bili šrafovi za lim, pa čak i za drvo, od kojih su neki bili
ekstremno debeli ... 
Na tim
mestima su naravno nedostajale žabice sa maticama, a ponegde je i lim
bio rasfrcan ... 
Naravno, sve je to trebalo dovesti u red pre montaže novih klizača
... 
Među šrafovskom robom poskidanom sa rashodovanih Citroena (Crvena
Strela, Donator Organa),
pronađoh
samo jednu žabicu sa odgovarajućom maticom sa mašinskim navojem M4
... 
Stoga,
usledila je žestoka improvizacija za preostalih pet pozicija ... 
Kao što imam kutiju sa šrafovskom robom poskidanom sa rashodovanih
automobila, tako imam i kutiju sa šrafovskom robom
poskidanom
sa rashodovanih elemenata kućnih strujnih instalacija ... 
Stoga sam
od navoja odgovarajućeg promera skinutih sa nekoliko razbucanih utičnica
(onaj deo gde se ušrafljuje kabl od uzemljenja)
sklepao
nekoliko improvizovanih žabico-matica i uglavio u otvore na limu
... 
I napokon je klizač na vozačevim vratima montiran ...


S obzirom da sam prilično pokidao živce tokom ovog pipavog posla,
zaboravih da slikam drugi klizač nakon montaže ... 
Prazan
prostor ću stoga ponovo popuniti slikom onog zgužvanog papira ...

Nakon
kraće pauze tokom koje sam živce doveo u red, usledilo je ponovno
babranje po kutiji sa kompjuterskim ventilatorima ... 

Naime, kao ni Spaček, ni Dijana nema fabrički ugrađene ventilatore za
grejanje ... 
Dakle,
što se auto sporije kreće, to topao vazduh sporije ulazi u kabinu, što
preko zime može biti prilično veselo ... 
Stoga, nadogradnja grejnog sistema je više nego poželjna ... 
U cevke za grejanje na koje se natačinju creva koja sprovode topao
vazduh tačno staju procesorski kuleri promera 60mm
kad im se
odstrane ćoškovi za šrafove i kad se lepo obrade ... 
Iz Ami Dućana sam dopremio jedan takav već pripremljen ventilator, koji
se vrteo u Lesiju sve do restauracije,
kada ga
je zamenio ventilator sa GS-a ... 

Bez greške je skliznuo u jedan od plastičnih otvora za grejanje
... 

Za drugi otvor sam na licu mesta prilagodio i obradio još jedan
ventilator istih dimenzija ... 

Ventilatori su, preko osigurača, povezani sa onim prekidačem od
ventilatora za grejanje sa GS-a
pridodatim
uz prekidače za sva četiri migavca i brisače ... 
A evo i
novih creva za grejanje, nabavljenih kod Davora ... 

Za divno čudo, ovde je montaža protekla glatko ... 

Kao što
sam već prikazao, Dijana uopšte nije imala creva za odvođenje toplote iz
motornog prostora ... 

Nedostatak ovih creva može napraviti ozbiljan problem, jer osim što
topao vazduh ulazi u kabinu, kod levog bubrega
topao
vazduh bije tačno po cevki od kočionog sistema, što može dovesti do
pregrevanja kočione tečnosti (u ovom slučaju LHM-a)
i
iznenadnog propadanja papučice od kočnice ... 

Stoga sam odlučio da skinem gume koje su obmotavale otvore sa
unutrašnjih strana krila ... 

Verovatno
se pitate za čije babe zdravlje sam poskidao te gume ... 
Skin'o sam ih jer sam od Davora nabavio ova crevca ... 

Naime, ovakva crevca sa naborima na kojima se već nalazi okvir koji se
uglavljuje u otvor na krilu nisu originalno postojala tokom proizvodnje
A Serije,
ali se
neki inteligentni privatni preduzetnik dosetio da usavrši sistem za
odvođenje toplote ... 
I eto, creva su ubrzo montirana ... 
Leva strana ...

Desna strana ...

Sledi još
jedna sitna intervencija ... 
Navlaka na papučici kvačila em nije bila originalna, em je bila
plastična, te je stopalo lako klizilo sa nje, ako je đon iole bio vlažan
... 

Stoga, evo sasvim solidne originalne gumene navlake, dopremljene iz Ami
Dućana ... 

Potom sam
imao još jednu nepredviđenu zajebanciju ... 
Nakon
montiranja svih creva za grejanje i odvođenje toplote, logično je bilo
da isprobam mehanizam za otvaranje/zatvaranje klapni za grejanje
... 
Kako sam
prevukao ručicu u položaj za grejanje, tako su poiskakale žabice koje su
držale sajle tog mehanizma za grejanje ... 
Naravno,
opet sam iskidao živce dok nisam sve te žabice pričvrljio da se sajle ne
izvlače svaki put kad se drnda ručica mehanizma ... 
Stoga,
fotografija logično nema, te evo vam opet slike onog zgužvanog papira
... 
Živce sam
nekako prespojio da koliko-toliko profunkcionišu, te sam ipak bio u
stanju da nastavim sa planiranim radovima ... 
Usledila
je montaža zadnje police, ali pre toga sam sa gornje strane šipki na
koje se polica oslanja zalepio amortizaciju,
da polica
ne bi klaparala tokom vožnje (što je primećeno tokom probnih vožnji)
... 

Evo montirane police, uz dodatno brendiranje natpisom u odgovarajućoj
boji sa donje strane zadnjeg stakla ... 

Živeo nam naš Citroen Forum Srbije ... 
●
●
●
●
●