Leđa su
se odmorila, tako da sam nastavio da petljam po strujnim instalacijama
... 
Paralelno sam razvlačio instalacije za ablend, električnu štrcaljku,
ventilatore za grejanje, zujalicu i "alarm" ... 
Polazno stanje je sledeće ...

Na prednjoj strani maske nalazi se pet signalnih lampica u nizu - plava
za duga svetla, zelena za migavce, crvena za pritisak ulja u motoru,
crvena za
nivo kočione tečnosti u čantari i crvena za upaljena sva četiri migavca
... 
Sa gornje strane maske nalaze se dva prekidača - levi za sva četiri
migavca i desni za brisače ... 
Takođe,
sa leve strane tu je i jedno upražnjeno mesto predviđeno za dodavanje
prekidača po želji ... 
Nakon određenog perioda igranja, finalno stanje je sledeće ... 

Na upražnjeno mesto za prekidač postavljen je originalni Citroën
prekidač za ventilator za grejanje od GS-a, dopremljen iz Ami Dućana
... 
Ispod prekidača za sva četiri migavca ubačen je "klik-klak" taster za
ablendovanje, kupljen u Mikroprincu ... 
To mesto
ispod prekidača za sva četiri migavca mi je delovalo logično, jer je
ablendovanje, poput uključivanja četiri migavca, jedan od znakova
upozorenja ... 
Ispod prekidača za brisače ubačen je taster prekidač za električnu
štrcaljku, takođe kupljen u Mikroprincu ... 
Takođe,
to mesto ispod prekidača za brisače mi je delovalo logično za montažu
tastera za štrcaljku,
a plava
boja tastera asocira na vodu (iako voda, jel'te, zapravo nije plave
boje, ali većina tečnosti za pranje stakala jeste plave boje) ... 
Uz levu stranu otvora za pepeljaru ubačena je originalna Citroën lampica
zelene boje, dopremljena iz Ami Dućana,
koja će
služiti kao indikator za upaljene ventilatore za grejanje ... 
To mesto
uz pepeljaru mi je delovalo logično, jer ventilatori za grejanje
stvaraju toplotu poput žara sa cigarete ... 
Evo kako sve to izgleda iz drugog ugla ... 

Naravno da pozicija lampice od ventilatora za grejanje uopšte nije
logična, ali tu lampicu nisam mogao da pridodam postojećem nizu
od pet
signalnih lampica jer ispod maske nema dovoljno mesta da se prekidač i
lampica montiraju po istoj vertikali ... 
Stoga,
ovo je bilo jedino slobodno mesto gde je lampica mogla biti uglavljena
... 
Raskupusana
instalacija se još malo razgranala ... 

Da zumiramo malo ... 

S obzirom da nisam bio siguran koje je najbolje moguće rešenje za
zujalicu,
Stefan mi
je nacrtao detaljnu šemu povezivanja zujalice i releja na postojeću
instalaciju ...


Uz par poteza lemilicom, zujalica je instalirana ... 

Svi ovi kablovi što vise će, zajedno sa zujalicom, biti ubačeni nazad
ispod instrument table,
uz nadu
da će ispod table biti dovoljno slobodnog prostora ... 
Naravno,
bilo je čeprkanja i pod haubom ... 

Upražnjena mesta na tabli sa osiguračima su se lagano popunjavala
... 

Evo i motora za prskalicu, kupljenog u prodavnici "Top Auto" u Bulevaru
Kralja Aleksandra ... 

Inače, proizvođač ove pumpice za pranje vetrobranskog stakla je
"Topran", made in Germany,
a pumpica
je originalno namenjena vozilima marke VW (Golf I, Golf II) i Audi
... 
Naravno,
Dijana je originalno imala nožnu štrc pumpicu za prskalicu i na ovom
primerku je ta pumpica bila potpuno ispravna ... 
Međutim, ustanovio sam da je potrebna prilična koncentracija i
sinhronizovanost pokreta da bi se izbegla bandera ili jarak u trenucima
dok se
istovremeno levom nogom druka ta pumpica, desnom rukom uključuje i
isključuje prekidač za brisače,
a
preostalim perifernim delovima tela okreće volan i stiskaju papučice za
kočnicu i gas ... 
Eto, to je bio osnovni razlog zašto sam se opredelio za ugradnju
elektro-motora za pranje šoferšajbne,
uprkos
tome što nožna mehanička druk-pumpica ima svoj šmek ... 
Naravno,
jednostavnim prebacivanjem crevaca za vodu, nožna pumpica se može ponovo
ubaciti u sistem za pranje stakla,
u slučaju
da električna pumpica crkne ... 
Inače, originalna gumica oko otvora na haubi kroz koju prolazi štrcaljka
je bila prilično rasfrcana,
što je
rezultiralo nepredvidivim pravcima u kojima je štrcaljka bljuckala vodu
... 

Naime, nakon svakog otvaranja i zatvaranja haube, glava prskalice je
zauzimala proizvoljan položaj,
te se
neretko dešavalo da dok levi mlaz bije u podnožje šoferšajbne, desni
mlaz zaliva slučajne prolaznike ili dok desni mlaz bije ispod šoferke,
levi mlaz
lobuje šoferšajbnu i kroz otvoren krov prska vozača po glavi ... 
Ovaj problem nije bio toliko primetan dok je štrcaljka pljuckala tečnost
u ritmu stiskanja nožne pumpice, međutim elektromotor je stvarao jači
potisak,
kojeg su
huligani u par navrata šutirali u krila i vrata ... 
Vođen
narodnom krilaticom da iz ugla posmatrača "ništa nije onako kako jeste,
već onako kako izgleda" palo mi je na pamet da nabudžim
jednu
običnu crvenu blink-diodicu koja će simulirati uključeni alarm, a neće
srkati akumulator ... 
To je
više psihološka igra ... Crvena lampica koja blinka na upadljivom mestu
će biti dovoljno upozorenje za one kojima nije u interesu da aktiviraju
alarm ... 
Sa druge
strane, ako alarm bude drečao, to će možda pružiti samo dodatnu
inspiraciju onima koji bi samo da šutnu auto iz fazona,
a potom
da šmugnu za ćošak ... 
Doduše,
ovako mogu da nastave da ga šutiraju sve dok ne aktiviraju alarm ...
... Jebga, sad sam se posra'
samom sebi u strategiju ... 
Nebitno
...
... Sve u svemu,
s obzirom da blink-diodica radi na 3V, bilo je potrebno redno povezati i
jedan otpornik ... 
Uz malo
lemljena, diodica je spremna, sa sve priključcima, tako da je usledilo
probno testiranje na akumulatoru ... 

A zatim i montaža uz levu ivicu maske pored otvora od ventilacije
... 

Dobar pos'o ... Ja zadovoljan ... 


Sutradan,
nakon posla, eto nas opet u Jajincima ... 
Pred
ulazom u garažu čekao nas je jedan mali drugar ... 

Slatko malo gušterče ...


Celo to veče je proveo uz nas, mahom spavajući u jednoj maloj praznoj
konzervi od Nes kafe ... 

Kad je
pala noć, otišao je svojim putem ... 
A mi smo
radove otpočeli sa onim što smo smatrali najtežim i za šta nam je
trebalo najviše dnevnog svetla,
a to je
bilo tapaciranje unutrašnjosti zadnjih krila ... 
Materijal smo nabavili u prodavnici tekstila "Italia Style" na uglu
Golsvordijeve i Kičevske ulice ...
U pitanju
je skaj identične nijanse narandžaste boje kao Dijana ...

S obzirom da nismo vešti u tapaciranju (ovo nam je prvi takav zahvat),
odlučili smo da izbegnemo Syntelan lepak i da ništa ne lepimo trajno,
već da
iskoristimo kvalitetnu dvoslojnu samolepljivu traku, ne bi li se
materijal lako skinuo, u slučaju kasnijih boljih dorada ... 

S obzirom da smo oboje bili zauzeti pipavim postavljanjem tapacira, ne
postoje slike samih radova, ali zato su tu slike gotovog zahvata
... 

Iako nisam znao tačno čemu služe ove limene zakačaljke na oba krila,
ipak sam ih provukao kroz tapacir ...
Već ću im
kasnije smisliti neku namenu ... 

Istovremeno su ofarbane i šipke koje stoje iznad zadnjih krila i na koje
se oslanja zadnja polica ... 

Potom je usledilo montiranje nosača za upaljač i dodatne prekidače, koji
je u međuvremenu ofarban u crnu boju ... 

Naredna fotografija na odličan način ilustruje činjenicu da su se tokom
svih tih dana radovi u principu odvijali stihijski,
bez nekog
konkretnog plana i rasporeda ... 
Naime, zahvaljujući veoma inteligentnoj strategiji, pre zahvata koji su
iziskivali podvijanje ispod prednje police,
odlučio
sam da montiram nosače za sedišta ... 
E, ti
nosači su mi sad veoma pedantno prebrojavali pršljenove duž cele kičme,
kao što su Turci prebijali ruke i noge Starom Vujadinu, te vadili oči
čarne ... 

Nakon malo migoljenja, nekako sam uspeo da užljebim pršljenove u proreze
na klizaču za sedišta,
što je
neverovatno blagotvorno delovalo na moju diskus herniju donjeg dela
kičme ... 

Oj kičmeni moji pršljenovi
ne budite srca udovička
već budite srca junačkoga
ne izdajte diskusa ni jednoga
dok se ovaj nosač ne montira

I tako je nosač montiran, pre nego što su stigli Turci Lijevljani
... 
Evo pogleda na montirane nosače ... 

Sa leve strane vaših malih televizijskih prijemnika možete videti
srebrni nosač kojeg je moja malenkost sklepala,
a na
kojem se nalazi crvena signalna lampica i cug-šalter prekidač za svetlo
pod haubom,
dok iza
proviruje valjkasti "Rudi Čajavec" automat za migavce ... 
A sa desne strane vaših malih televizijskih prijemnika možete videti
crni nosač spravljen od dela spačekove instrument table,
a na
kojem se nalazi signalna lampica plave boje i cug-šalter prekidač za
odmagljivače zadnjeg stakla,
zatim
priključak za upaljač i na kraju crveno dugme kojim se aktivira "alarm"
... 
Signalne lampice i cug-šalter prekidači su (naravno) dopremljeni iz Ami
Dućana ... Dakle, sve original Citroën roba ... 
Kad sam već gnjurao pod prednjom policom, a s obzirom da sam zbog
zujalice već ionako razgranao instalaciju za poziciona svetla,
usput sam
realizovao još jednu blesavu ideju ... 
Uz još jedno dodatno granjanje instalacije za poziciona svetla, Dijanu
sam oplemenio i ambijentalnim podnim osvetljenjem ... 

Ovde je iskorišćen nosač za lampicu koja osvetljava spačekovu instrument
tablu, takođe nabavljen u Ami Dućanu ... 
U suštini, kao i svetlo pod haubom, u pitanju je više štos nego neki
bitan dodatak ...
Međutim,
može se pokazati kao veoma korisna stvar u situaciji kad mom ćaletu
tokom preticanja bude ispala cigareta na pod
u
trenutku dok priča mobilnim telefonom ... 
Evo kako ovo ambijentalno osvetljenje stvara romantičnu atmosferu nežno
obasjavajući Rudija Čajaveca ... 

Potom je rikverc svetlo povezano sa već razvučenom instalacijom
... 

I odmah isprobano ... Radi !!!


Takođe, montirao sam nazad masku sa prekidačima i lampicama, te naravno
odmah isprobao sve lampice ne bih li ustanovio
da li
ferceraju ili je možda neki kontakt prilikom montaže spao ... 

Dobar pos'o ... Ja (opet) zadovoljan ... 

●
●
●
●
●