3

Pre nastavka reportaže, jedan mali muzički intermeco, bitan za nastavak priče ... 

Sećate se rastočenog, truljavog Amija koji se lagano dezintegriše na mom placu i koji je prepun kojekakvih andrmolja ...

Za nekoga je ovo gomila krša i smeća koja ne treba nikome i koja je odavno zrela za deponiju ... 



Međutim, onaj ko ume pažljivo da gleda i da vešto babra po tom kršu tu može naći svakakve zanimljive i korisne sitnice ...

Tu je pohranjeno sve ono što je poskidano sa narandžastog Spačeka Donatora Organa, većina onoga što je poskidano sa Crvene Strele,
sve ono što je stiglo zajedno sa kupovinom Lesija i Donatora Organa (a tu je bilo zaista svega i svačega),
sve ono što je stiglo zajedno sa Amijem 6 iz Niša koji se nalazi u garaži, sve ono što je stiglo sa preuzimanjem ovog rastočenog Amija
i na kraju sve ono što se usput sakupilo tu i tamo ...

U daljem tekstu ću ovu nedefinisanu gomilu đubreta oslovljavati sa  - Ami Dućan ... 

A sad nazad na priču ... 

Na red su došle i strujne instalacije za detaljnu kontrolu i ispitivanje ... 

A kad je reč o struji, nema boljeg čoveka od Stefana ... 

Dakle, tog subotnjeg popodneva sam Dijanče odvezao do Dorćola ... 



Kao što se na fotki i vidi, vreme je bilo prilično tmuljavo, kiša je mogla da padne svakog časa, te smo se odlučili da tog popodneva odradimo pregled
i samo elementarne, najbitnije radove ... 

Naravno, prvo treba proveriti kako Dijana špiluje ... 

Dijana
 
A ondak smo se bacili na ozbiljan pregled ...

Dijana

Ovo naravno nije originalan regler ... Ipak Dijana ima dobar napon punjenja, tako da je to u redu ...

Međutim, jeza me uhvati kad vidim ovako zamotan izolir iz kojeg izlaze dve žice različitih boja ... Ko zna kakvo je stanje ispod tog izolira ... 

Ali, pre toga, da podignemo poklopac table sa osiguračima ... 



Prvi osigurač ne postoji, kao ni kablovi koji bi trebalo da idu do njega ... Dva osigurača su pregorela, pa su licnovana ... 

Na poslednji je dobudžena još jedna žica, za koju se ispostavilo da je od radija ... 

Pa dobro bre majstori, majkumu, zar se tako radi struja ... 

Dosta potrošača, uključujući srednja i duga svetla, uopšte nije išlo preko osigurača ... 

Zatečeno stanje je izanalizirano, te se bacamo na posao ... 



Ova creva koja se nalaze svuda oko Stefana su zapravo strujne instalacije iz Crvene Strele i ko zna još čega, uzete iz pomenutog Ami Dućana ... 

Najbitniji zahvat tog popodneva je bio ubacivanje releja za srednja i duga svetla i modifikovanje tog dela strujne izolacije tako da ide preko osigurača ... 

Naravno, glavni izvođač radova je bio Stefan ... 

Ideja je bila da se živa struja za releje uzme sa anlasera ...



Zatim da se upražnjeno prvo mesto na tabli sa osiguračima iskoristi za osigurač koji će osiguravati taj deo strujnog kola
kojim će do releja dolaziti "jaka" struja za srednja i duga svetla ... Kontakti za nov osigurač su uzeti sa stare instalacije Crvene Strele ...



Osnovno kolo je presečeno pre račvanja na levi i desni far, te su na tom mestu montirani releji ... 



 

Otkako mi se, još na samim počecima citrovanja sa Spačekom, uz odgovarajuću jačinu sijalica (tad sam imao žute balonke na njemu, a ne H4 sijalice),
prilično grejala ručica za srednja/duga svetla, ugrađivao sam releje na svaki svoj Citroen ... 

Dok se Stefan petljao sa relejima, ja sam se zanimao sa pripremom još jedne table za osigurače ... 



Naime, ideja je da svi postojeći potrošači, kao i svi planirani dodatni potrošači, uredno idu preko osigurača,
uz uslov da nijedan osigurač ne bude "zatrpan" sa isuviše potrošača, da ne bi u slučaju iskakanja osigurača pola auta ostalo bez struje ...
Stoga, odlučio sam da na Dijani bude ukupno osam osigurača, te otud potreba za još jednom tablom za osigurače ... 



Sređivanje kontakata i izolacija termo-bužirom ... 



I gotovo ... 



Naravno, uvek je na kraju potrebno ispitati da li su kontakti dobri ... 



 

Veliku zahvalnost dugujem Stefanu na odvojenom vremenu i velikoj pomoći, kako pri svim prethodnim, tako i pri ovim radovima ... 

Stefane - HVALA !!!

Tokom strujnih radova tog popodneva, stavih i navlaku na volan ... 

Volan je inače u odličnom stanju ... 



A evo i odgovarajuće navlake koja će očuvati volan u takvom stanju ... 



Sada već ulazimo u poslednju nedelju juna ...

U ponedeljak, 25. juna Dijanu odvozim na sređivanje karburatora kod Bate u Karburator Servis "Eco Motors",
gde inače već godinama održavam karburatore od Lesija i Žute Strele ... 



Osim remonta karburatora, kod Bate je odrađena i zamena creva za gorivo i montaža filtera za gorivo ... 



Evo kako su pre radova izgledali karburator i ispucalo crevo za dovod goriva ...





A evo kako sve to izgleda nakon radova ... 





Garancija na servis karburatora kod Bate je u trajanju od godinu dana ... 

Te poslednje nedelje juna sam uzeo poslednjih pet dana starog godišnjeg odmora (koje sam inače i morao da ispucam pre početka jula),
te mi je dalji plan bio da Dijanu oteram u Jajince i da se tokom tih pet dana samostalno posvetim još nekim radovima na Dijani
koje sam imao u planu ... 

Međutim, očajni vremenski uslovi (te nedelje je zahladilo i kiša je padala svakog dana kao blesava) i pogrešna procena vremena potrebnog za te radove
doveli su do toga da su se radovi malo neplanirano otegli ... 

Priča o tome sledi u nastavku reportaže ... 



~ nastavak ~

<< 3 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24