20

Avgust 2018.

Zvanična primo-predaja Dijane je obavljena u vikendici, u nedelju 15. jula ... 

Tokom naredna dva vikenda ćalac je testirao Dijanu na relaciji Beograd-Kosmaj (i obrnuto), te je
bio više nego zadovoljan
performansama Dijane i opštem ponašanju na putu ... 

Međutim, prilikom jednog od tih odlazaka u vikendicu uhvatio ih je jedan od onih žestokih pljuskova,
koji je pružio priliku da na površinu ispliva i par detalja koji su narušavali idiličnu sliku ... 

U globalu, ćale je izneo sledeće tri zamerke ...

  • Vazduh prilično šišti i duva kroz one ventilacione otvore sa leve i desne strane maske, čak i kad su ti lufteri potpuno zatvoreni ... Trenutno to nije problem, ali tokom zime će to značajno uticati na toplotu u kabini ... 
  • S obzirom da je kiša značajno menjala intenzitet tokom vožnje, ćale je zaključio da bi mu u trenucima kad je kiša samo rominjala mnogo značio periodični, intervalni rad brisača, s obzirom da, kao i na Spačeku, na Dijani brisači imaju samo jednu brzinu i samo mogućnost konstantnog rada ... 
  • Prilikom pljuska žestokog intenziteta voda je odnekuda prodirala u kabinu ispod šoferšajbne i maske na vozačevoj strani, pogotovo na uzbrdicama ... 

S obzirom da su mama i tata planirali da u nedelju 5. avgusta odu u vikendicu i tamo provedu na ceo avgust na odmoru,
u petak uveče sam preuzeo Dijanu od ćaleta, te smo je Goca i ja ponovo odvezli u Jajince na dodatne radove tokom subote,
ne bi li smo im je vratili u nedelju pred polazak u vikendicu ... 

Već u petak uveče bacio sam se na rešavanje prvog problema - šištanje vazduha kroz luftere sa leve i desne strane prednje maske ... 

Taj problem je prisutan kod svih Dijana ... 

Naime tanki sunđeri koji se nalaze između cilindričnih plastičnih delova koji se otvaraju i zatvaraju,
te pružaju izolaciju i omogućavaju dihtovanje odavno su istrulili ... 

A ostaci tih sunđera se pri blagom dodiru samo mrve i trune ... 

Stoga, bilo je potrebno staviti neku drugu izolaciju da bi se ponovo postiglo dihtovanje ... 

Međutim rastavljanje tih luftera na sastavne delove je više nego komplikovan, pipav i zamršen posao ... 

Cilindrični plastični zatvarači se nalaze na zajedničkim osovinama, pri čemu je na jednoj strani osovina učvršćena žabicom koja nateže tu osovinu sa unutrašnje strane,
dok je zeger osigurač drži sa spoljašnje strane, a povrh svega, na drugoj strani osovina je pritegnuta mašinskim šrafom ... 

Nadam se da je ovo objašnjenje bilo dovoljno razumljivo ... 



Prostor za manevrisanje je veoma skučen ... 



A čak i kad se cilindrični zatvarači skinu sa osovina, oni se ne mogu izvući iz unutrašnjosti luftera,
već se samo mogu premeštati gore ili dole u odnosu na skinutu osovinu, što ostavlja minimalno prostora za lepljenje nove izolacije ... 



Kao novu izolaciju odabrao sam onaj tanki fini sunđer u koji se umotavaju elektronske/kompjuterske komponente ... 

Usledilo je sečenje na potrebne dimenzije ... 



Potom stavljanje dvostrane samolepljive trake ... 



I na kraju lagano i pažljivo lepljenje sunđera sa gornje i donje strane unutrašnjosti luftera ... 



E, nakon što je sve to zalepljeno, cilindrične poklopce treba ponovo vratiti na svoje mesto, navući na osovine,
pričvrstiti šrafom, zeger osiguračem i nategnuti žabicom ... 

A onda celu ovu priču treba ponoviti i sa suvozačkim lufterom ... 

Foto-aparat se zamorio od ovog pipavog posla, tako da nema slika gotovog proizvoda ... 

Sve u svemu, ova pridodata izolacija bi trebala značajno da doprinese smanjenju propuha kroz zatvorene luftere ... 

To bi bilo to što se petka tiče, te smo Goca i ja otišli na spavanjac ... 

U subotu smo se bacili na rešavanje drugog problema - prodor vode u kabinu ... 

Goca je uzela crevo za zalivanje bašte i usmerila jaki mlaz u šoferšajbnu i u lim ispod šoferke,
dok sam ja izvodio vratolomije i egzibicije u unutrašnjosti Dijane trudeći se da lociram mesto gde voda prodire u kabinu ... 

I locirali smo mesto ... 

I to ne jedno, već tri mesta ... 

Mesto br. 1: Pored otvora u koji se šnira šarka od haube nalazi se još jedan otvor bliže samoj limariji kroz koji voda direktno prodire u dupli lim ispod šoferke gde se nalazi mehanizam brisača ... Deluje mi da je taj otvor nastao tako što je neko, prilikom montaže haube, umesto da ukosnicu kojom se pričvršćuje hauba ugura u za to predviđeni otvor, istu svom silinom nabio pored otvora napravivši sasvim pravilnu, okruglu rupu u gitu i limu ...

Mesto br. 2: U manjoj količini voda prolazi između same šoferšajbne i njenog kedera, sa donje strane, bukvalno ispred vozačevog nosa ... S obzirom da je vlasnik tvrdio da šoferšajbna nije propuštala vodu, pretpostavljam da je ovaj problem nastao nakon zamene šoferšajbne ... Sećate se da je jedan od uslova da bih kupio Dijanu bio taj da vlasnik zameni šoferšajbnu koja je imala pukotinu baš ispred vozačevih očiju ... Kanda nova šoferšajbna ili nije baš najsrećnije montirana ili ne paše baš najbolje na stari keder ...

Mesto br. 3: Voda koja se skuplja u kadici ispod haube se pomoću odvodnih creva izbacuje napolje kroz prostor između unutrašnjosti prednjih krila i pedal patosa ... U slučaju da je protok vode baš veliki, voda počinje da ulazi u kabinu na mestu gde je nožna pumpica za pranje vetrobrana pričvršćena za pod ...

Mesto br. 1 i Mesto br. 3 smo mogli odmah da saniramo ... 

Sanacija ta dva mesta je rađena u paraleli, da bi se vreme izvršavanja radova optimizovalo,
jer je na taj način čekanje da se određeni slojevi osuše bilo naizmenično ... 

Iako su radovi izvođeni u paraleli, ovde ću ih prikazati redno ... 

A što se Mesta br. 2 tiče, to će biti rešavano nekom drugom prilikom ... 

Mesto br. 1 ... 

Da bih lepo sanirao otvor na limu ispod šoferke, pored otvora u koji se šnira ukosnica koja drži haubu,
najjednostavnije je bilo skinuti celu haubu ... 

A kad sam već skin'o celu haubu, zašto se zadržati samo na saniranju tog jednog mesta, kad onda ceo taj kritični deo može lepo da se sanira ... 

Prvo nanošenje grubog, ali čvrstog BodyFiber poliester gita na najkritičnija mesta ... 



Ja kad nanosim git, ja to nanosim kao majonez na 'lebac, u debelom sloju ... 

To naravno, nakon sušenja gita, rezultira dužim i napornijim šmirglanjem zagitovanih površina ... 





Nije to baš tako loše ispalo na kraju ... 



Ma, da ipak ja to još malo zamackam ... 



Zatim sledi priprema za farbanje ... Najlon i stare novine da zaštite sve one površine koje ne bi trebalo da budu usvinjene novim slojem boje ... 



Prvo ide antikorozivna boja ... 





A zatim i narandžasta nijansa koju su mi po uzorku smešali u Ehomu i tutnuli u sprej ... 



Kao i u slučaju radova na lufterima, foto-aparat se zamorio, tako da nema slika gotovog proizvoda ... 

Mesto br. 3 ... 

Odšrafio sam nožnu pumpicu za pranje vetrobrana i tu naišao na dva jednostavna problema ... 

Sa donje strane nožne pumpice nedostaje okrugla dihtung gumica, a sam pod je tu malo talasast i neravan,
te je sasvim logično da će, usled lošeg dihtovanja, deo vode koji na tom mestu zapljuskuje pod odozdo ući i u kabinu ... 

I eto mene opet u veseloj pozi ... 



Body 999, da se poravna lim na podu ... 



Zatim osnovna boja, pa crna boja u spreju (nema slika) ... 

I na kraju, pošto nemam odgovarajuću dihtung gumicu, žljeb sa donje strane nožne pumpice sam ispunio živom gumom,
te na kraju pumpicu dobro pritegao šrafovima sa mašinskom glavom ... 

Naime, pumpica je pre toga bila pričvršćena šrafovima sa krstastim glavama koje su bile poprilično razlokane, te sam ih jedva odšrafio ... 



To bi bilo to što se subote tiče, te smo Goca i ja otišli na spavanjac ... 

U nedelju ujutru Dijana je bila spremna da je vratim mojima ... 

S obzirom da su planirali da na plac nose goooomilu stvari, reših da ovaj put ja isprobam kako funkcioniše kompletno obaranje sedišta ... 

Dakle, prvo se zalomi naslon onim magičnim pokretom koji je izveo moj ćalac prilikom primo-predaje, a potom se obori i celo sedište ... 



I tako se dobija maksimalan mogući prostor za utovar kabastih stvari ... 



Zatim odvezosmo Dijanu do mojih roditelja ... 

Reno 4 i Dijana, prethodni i sadašnji svakodnevni automobil mog ćaleta ... 









I tako, u nedelju 5. avgusta, moji odoše Narandžastim Zmajem na celomesečni odmor u vikendicu ... 



~ nastavak ~

<< 20 >>

~ nazad na naslovnu stranicu ~

    ●    ●    ●    ●

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24